گروه‌های اقلیتی آمریکا در معرض آسیب‌های ناشی از نژاد پرستی

8:20 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۳۶۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقلیت‌های قومی در آمریکا و از جمله سیاه‌پوستان همواره در معرض آسیب‌های ناشی از نژادپرستی قرار دارند.

خبرگزاری میزان - جوامع سیاهپوست، بومی و رنگین پوستان در آمریکا به دلیل فرهنگ و تاریخ نژادپرستی در این کشور بیشتر در معرض آسیب‌های نژادی هستند.

به گزارش «شینهوا»، شمار بالای افرادی که نژادپرستی و متعاقب آن آسیب‌های نژادی را تجربه می‌کنند، نیاز به پرداختن به ماهیت فجیع نژادپرستی نظام‌مند را در آمریکا برجسته می‌کند.

در آمریکا جوامع سیاهپوست، بومی و رنگین پوستان به دلیل فرهنگ و تاریخ نژادپرستی در این کشور بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر آسیب‌های نژادی دارند و افراد بسیاری در این کشور به دلیل برخورد نژادپرستانه از نظر عاطفی رنج می‌برد.

ترومای مبتنی بر نژاد (یا استرس تروماتیک مبتنی بر نژاد) به آسیب‌های روحی و روانی اشاره دارد که در نتیجه مواجهه مداوم با نژادپرستی، تبعیض قومی، تعصب نژادی و جنایات ناشی از نفرت ایجاد می‌شود.

آسیب‌های نژادی می‌تواند در مقیاس خرد یا کلان رخ دهد؛ تجاوزات کلان که می‌تواند باعث آسیب نژادی شود، شامل رویدادها یا سیاست‌هایی در سطح جامعه آمریکاست که علیه افراد اقلیت روی می‌دهد اما در سطح خرد و شخصی نیز افراد از گروه‌های اقلیت نژادی مانند سیاهپوستان همواره در معرض رفتارها و تجاوزهای نژادپرستانه قرار می‌گیرند.

در کشوری که به دلیل نژاد، خود را از هم می‌پاشد، تلاش برای صحبت صادقانه در مورد وضعیت سیاهپوستان آمریکا کار خطرناکی است.

صراحت و متفکر بودن اغلب در اثر هیستری، مصلحت‌گرایی و احساسات‌گرایی غرق می‎شوند.

قتل یک فرد سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» در سال 2020 توسط پلیس در «مینیاپولیس» توجه افکار عمومی را بار دیگر به نژادپرستی در آمریکا جلب کرد.

 این امر همچنین باعث شد که مهاجران سیاهپوست به این فکر کنند که آیا آرمان‌های آزادی می‌تواند محقق شود یا خیر.

بر اساس آخرین داده‌های موسسه نظرسنجی «پیو»، اگرچه اکثر سیاهپوستان آمریکایی از نوادگان افراد برده‌شده‌ای هستند که به آمریکا آورده شده‌اند، اما از هر ۱۰ نفر یک نفر (در مجموع نزدیک به پنج میلیون نفر) در آمریکا متولد نشده‌اند و آنها نژادپرستی را به طور شدیدتری تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *