مواجهه بومیان آمریکا با تبعیض در بخش‌های مختلف

9:14 - 30 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۰۲۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان آمریکا در بخش‌های مختلف با تبعیض نژادی مواجه هستند که آنها را با مشکلات بسیاری مواجه می‎‌کند.

خبرگزاری میزان - هنگامی که بهداشت عمومی و وضعیت سلامت و بیماری افراد بومی در نظر گرفته می‌‎شود، اغلب این کار از دریچه دوربین‌های نژادپرستی صورت می‌گیرد.

به گزارش «aphapublications»، با این حال، بهداشت عمومی هنوز به طور کامل درک سایر مؤلفه‌های شکل‌گیری هویت برای مردم بومی، از جمله وضعیت سیاسی در ملل بومی را نپذیرفته است.

همه‌گیری ویروس کرونا این موضوع را بیش از پیش آشکار کرد اما با وجود افزایش توجه رسانه‌ها به تعداد زیادی از بومیان آمریکایی که در اثر کرونا جان خود را از دست دادند، تحقیقات نظام‌مند کمی در مورد تأثیر مرگ و میر ویروس کرونا بر این گروه جمعیتی در آمریکا انجام شده است.

مردم بومی آمریکا به طور نامتناسبی تحت تأثیر ویروس کرونا و سایر موضوعات در مرکز بحث‌های عمومی امروز قرار گرفته‌اند. نرخ مرگ و میر در میان سرخپوستان آمریکا 1.5 برابر سفیدپوستان و میزان ابتلا 3.5 برابر سفیدپوستان بوده است.

علاوه بر این بومیان آمریکا به احتمال زیاد توسط مجریان قانون با نرخی سه برابر بیشتر از سفیدپوستان هدف قرار گرفته و کشته می‌شوند.

مسائلی که بر مردم بومی که تا سال 1924 شهروند آمریکا نشده‌اند، تأثیر می‌گذارد، ریشه در میراث استعمار و آوارگی در داخل این کشور دارد.

حوادث وحشیانه پلیس آمریکا و قتل به حوادث مرتبط با آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نزدیک می‌شود؛ به طور کلی، جامعه بومی کوچکتر است و گاهی اوقات موارد کمتر گزارش می‌شود، اما با این وجود، میزان موارد بسیار بالاست.

زمانی که حقوق بومیان آمریکا به اجبار یا از طریق معاهدات ناعادلانه و یا معاهداتی که به طور کامل اجرا نمی‌شوند سلب شدند، منابع در دسترس این جوامع برای نسل‌ها، اگر نگوییم قرن‌ها، با مشکل مواجه شده‌ است.

موضوع محدودیت دسترسی به منابع و حقوق در زمینه‌های مختلف مانند زمین‌ و دارایی در طول سالیان متمادی و سکونت اجباری در برخی مناطق رزرو شده موجب شده تا به تدریج این گروه اقلیتی در آمریکا از بخش عمده حقوق خود محروم شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *