افزایش مرگ و میر ناشی از سوء‌مصرف گسترده مواد مخدر و بی‌خانمانی در پورتلند

13:12 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۲۶۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در پورتلند به بیشترین حد خود رسیده است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد بازار مواد مخدر در فضای عمومی شهر پورتلند در آمریکا آشکار است و افراد معتاد در سطح خیابان‌ها در حال استعمال مواد مخدر هستند و از سوی دیگر مقام‎های شهری در تلاش برای پاکسازی خیابان‌ها از بی‌خانمانی هستند.

پایگاه «دیلی میل»، در گزارشی به وضعیت این شهر پرداخته و تصاویری را منتشر کرده که وضعیت فاجعه‌بار بی‌خانمانی و اعتیاد را در سطح این شهر به تصویر می‌کشد.

تصاویر جدید «دیلی میل» وضعیت کنونی پورتلند را نشان می‌دهد، شهری که با بی‌خانمانی و اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند.

گزارش «فاکس نیوز» نشان می‌دهد که آمار مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در این شهر نیز در سال 2021 با هزار و 69 مورد به بالاترین حد خود رسیده که 41 درصد نسبت به سال 2020 افزایش یافته است.

بی‌خانمانی و مصرف مواد مخدر همچنان در منطقه پورتلند یک مسئله است و پس از اینکه دولت آمریکا برخی از موارد استفاده از مواد مخدر را جرم‎زدایی کرده، این روند افزایش یافته است.

«اورگان» نخستین ایالت در آمریکا بود که پس از تصویب طرح رأی‌گیری در سال 2020 برای غیرقانونی کردن مواد مخدر سخت، داشتن مقادیر مصرف شخصی را مجاز اعلام کرده است.

تصاویر گرفته شده از سطح شهر پورتلند نشان می‌دهد که در برخی از مناطق اجسادی از افراد معتاد در سطح خیابان‌ها وجود دارد و بی‌خانمان‌ها در بسیاری از مناطق حضور دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *