رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازداشت نامحدود و بدون محاکمه فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی

9:34 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۰۹۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی همواره شهروندان فلسطینی را به بهانه‌های واهی و بدون محاکمه زندانی می‌کند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی تنها در سال 2021 حدود هشت هزار فلسطینی را بازداشت کرده که از این تعداد بیش از هزار و 300 نفر خردسال و 184 نفر نیز زن بوده‌اند.

به گزارش «الجزیره»، همچنین دادگاه‌های رژیم صهیونیستی طی سال گذشته میلادی حدود هزار و 500 مورد حکم «بازداشت اداری»، صادر کردند.

این حکم، رژیم صهیونیستی را قادر می‌سازد تا فلسطینیان را به مدت نامحدود و بدون محاکمه در زندان نگهدارد.

گروه‌های حقوق بشری بسیاری در سطح جهان این اقدام رژیم صهیونیستی را هدف انتقادات شدید قرار داده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده، تا ماه آوریل سال 2022 حدود چهار هزار و 450 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حبس به سر می‌برند.

از این تعداد 530 نفر بدون اتهام و یا محاکمه در زندان به سر می‌‎برند، 160 کودک، 32 زن، 549 نفر در حال گذراندن حبس هستند و 499 نفر نیز محکومیت حبس بیش از 20 سال دارند.

کودکان فلسطینی نیز از این اقدامات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی در امان نیستند؛ در سطح جهان تنها رژیم صهیونیستی است که کودکان را در دادگاه‌‌های نظامی محاکمه می‌کند و آنها اغلب از حقوق اولیه نیز محروم می‌شوند.

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که از سال 2000 تاکنون رژیم صهیونیستی بیش از 12 هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است؛ بسیاری از این کودکان به «پرتاب سنگ» متهم هستند و بر اساس قانون نظامی رژیم صهیونیستی تا حدود 20 سال حبس نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر بیش از 160 کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که اکثر آنها بدون محاکمه همچنان در بازداشت به سر می‌برند و اتهامی علیه آنها مطرح نشده است.

همچنین در حال حاضر 530 فلسطینی در «بازداشت اداری»، بدون اتهام یا محاکمه در بازداشت هستند.

این افراد، از جمله زنان و کودکان، توسط ارتش رژیم صهیونیستی برای دوره‌های شش ماهه قابل تمدید بر اساس «شواهد محرمانه» که نه زندانی و نه وکیل اجازه دیدن آنها را دارند، نگه داشته می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *