رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: برگزاری بیش از 33هزار جلسه دادرسی الکترونیک در 2 ماهه ابتدایی سال جاری/ فناوری‌های نوین هزینه‌های مردم را کاهش داده است

7:41 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۸۲۸۶
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در دو ماه ابتدایی سال جاری بیش از 33 هزار جلسه دادرسی به صورت الکترونیک با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین در دادگاه‌های کشور برگزار شده است، گفت: برگزاری این جلسات باعث کاهش هزینه های مردم می شود.

محمد کاظمی فرد در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه در 2 ماه ابتدایی سال جاری بیش از 33 هزار جلسه دادرسی الکترونیک برگزار شده است، گفت: در راستای هوشمند سازی قوه قضاییه بخشی از جلسات دادرسی به صورت الکترونیک برگزار می شود. جلسات دادرسی الکترونیک باعث تسریع و تسهیل در خدمت رسانی بهتر به مردم، رعایت حقوق شهروندی و کاهش هزینه ها می شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه گسترش فناوری های نوین باعث می شود خدمات به مردم آسان تر و ارزان تر ارائه شود از رشد 92 درصدی جلسات دادرسی الکترونیک در 2 ماه ابتدایی سال جاری نسبت مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: با اقدامات انجام شده امکان برگزاری این نوع دادرسی در تمام کشور مهیا شده است.

وی تاکید کرد: هوشمند سازی قوه قضاییه با هدف دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی انجام شده است و بهره گیری از این خدمات از سوی مردم باعث کاهش هزینه های آنان می شود.

بیشتر بخوانید

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: بهره گیری از فناوری‌های نوین تحولات قضایی را سرعت می‌دهد/ خدمات الکترونیک باید ارزان و آسان در اختیار مردم قرار گیرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *