رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: بهره گیری از فناوری‌های نوین تحولات قضایی را سرعت می‌دهد/ خدمات الکترونیک باید ارزان و آسان در اختیار مردم قرار گیرد

16:07 - 27 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۰۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بهره گیری از فناوری‌های نوین باعث سرعت در تحولات قضایی است، گفت: خدمات الکترونیک قضایی باید بیش از پیش تقویت شود تا هزینه‌های مردم کاهش یابد.

خبرگزاری میزان- محمد کاظمی فرد در جریان سفر رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی به استان قم از معاونت فناوری دادگستری این استان،دفاتر خدمات الکترونیک قضایی،دادسرای مرکزی، زندان مرکزی قم،ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی بازدید کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ابتدای این سفر از مرکز آرشیو الکترونیک دادگستری استان قم بازدید کرد و درباره آرشیو کردن پرونده‌ها و نحوه آرشیو الکترونیکی دستوراتی را صادر کرد.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان فناوری استان قم بهره گیری از فناوری‌های نوین را باعث سرعت در تحولات قضایی دانست و تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در هوشمندسازی قوه قضاییه بر آن تاکید شده است استفاده از ظرفیت‌های فناوری نوین در ارائه خدمات قضایی به مردم است.

وی در ادامه این سفر از دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قم بازدید کرد و با بیان اینکه خدمات الکترونیک به مردم باید به صورت ساده و ارزان در اختیار آنان قرار گیرد، گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توانسته بخشی از حضور مردم در دادگاه‌ها را کاهش دهد. این دفاتر و خودکاربری‌ها باید بیش از پیش تقویت شوند تا هزینه‌های مردم کاهش یابد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور در دادسرای این استان از دو شعبه دادیاری بازدید کرد و با ارائه دستوراتی بهره گیری از فناوری‌های نوین را مورد توجه قرار داد و گفت: دادرسی الکترونیک و ظرفیت‌های آن نقش مهمی در سرعت‌دهی رسیدگی به پرونده‌ها دارد و باعث رضایت مردم می‌شود.

قضات و کارکنان دادسرای این استان نیز با رضایت از سامانه استعلامات قضایی و دادرسی الکترونیک این دو مهم را در سرعت دهی به رسیدگی‌ها موثر خواندند و آن را اقدامی مهم در جهت به سرانجام رساندن کارها دانستند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور در زندان این استان از اتاق دادرسی الکترونیک و مانیتورینگ این زندان بازدید کرد و گفت: روند رو به رشد استفاده از فناوری‌های نوین در دادرسی‌های الکترونیک که سبب رضایت مردم و مسئولان قضایی شده است این نوید را داده است که با استفاده از ظرفیت‌های هوشمند سرعت، دقت و اتقان آرا را در رسیدگی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی فرد در جریان بازدید از سازمان ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی استان قم ضمن در جریان قرار گرفتن نیازمندی‌های این دو سازمان در زمینه فناوری بر همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشک قانونی کشور تاکیدکرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *