افزایش 85 درصدی خودکشی در زندان‌های آمریکا طی 20 سال

10:16 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۲۹۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی دو دهه اخیر نرح خودکشی در زندا‌های ایالتی و فدرال آمریکا افزایش شدیدی را تجربه کرده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس مطالعات انجام شده و آمار دادگستری آمریکا، حدود 700 نفر در سال 2019 در زندان‌های محلی، ایالتی و فدرال خودکشی کرده‌اند.

محققان فدرال دریافتند که بیش از نیمی از این افراد، یعنی 355 نفر، زندانیان محلی بودند و در سطح ایالتی و فدرال، 340 زندانی در همین مدت خودکشی کردند.

به گزارش « sandiegouniontribune»، خودکشی از دیرباز یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در زندان‌های آمریکا بوده است؛ کارشناسان می‌گویند که شوک حبس و مسائل بی‌شماری که افراد در زندان با آن مواجه هستند و همچنین بیماری‌های روانی و سوء‌مصرف مواد مخدر موجب افزایش نرخ خودکشی در زندان‌های آمریکا می‎‌شود.

حدود یک سوم از کل مرگ‌ها در زندان‌های محلی آمریکا در سال 2019، آخرین سالی که محققان آن را بررسی کردند، به دلیل خودکشی بوده است.

مرگ‌های ناشی از خودکشی در بزرگترین زندان‌های آمریکا متمرکز شده است؛ بیش از نیمی از زندان‌های محلی که هزار زندانی یا بیشتر را در خود جای داده‌اند طی یک روز دستکم یک مورد خودکشی را گزارش کرده‌اند.

از سال 2001 تا 2019، تعداد خودکشی در زندان‌های ایالتی 85 درصد، در زندان‌های فدرال 61 درصد و در زندان‌های محلی 13 درصد افزایش یافته است.

یک پنجم زندان‌های ایالتی و فدرال و یک دهم زندان‌های محلی آمریکا دستکم یک خودکشی در سال داشته‌اند.

در طول دوره حدود 20 ساله از 2000 تا 2019، بیش از شش هزار و 200 زندانی محلی آمریکا در هنگام بازداشت بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند و مرگ و میر ناشی از خودکشی در میان زندانیان در این دوره 13 درصد افزایش یافته است.

نزدیک به نیمی (46 درصد) از کسانی که در زندان‌های محلی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، در زمان مرگ به مدت هفت روز یا کمتر در بازداشت بوده‌اند. (خودکشی آنها در طول هفته نخست و به خصوص شبانه‌روز نخست بازداشت روی داده است.)

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *