شهادت شیرین ابوعاقله و سکوت آمریکا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی

13:03 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۷۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا همواره در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده و یا از این جنایات حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان – ماه گذشته «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه «الجزیره» به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش «الجزیره»، یک ماه پس از شهادت «ابوعاقله»، واشنگتن هنوز این جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده یا از تحقیقات درباره این موضوع حمایت نمی‌کند.

با وجود تاکید شاهدان عینی متعدد، تحقیقات رسانه‌ها و گروه‌های حقوق بشری و تحقیقات فلسطین که مشخص می‌کند نظامیان رژیم صهیونیستی، «ابوعاقله» را به شهادت رسانده‌اند اما آمریکا همچنان رژیم صهیونیستی را به دلیل این اقدام محکوم نکرده است.

علاوه بر این از زمان شهادت «ابوعاقله» تاکنون مقامات آمریکا اصرار دارند که رژیم صهیونیستی این حق را دارد که درباره شهادت «شیرین ابوعاقله» تحقیقات انجام دهد.

اما این واکنش یادآور یک روند آشنا و معمول از سوی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در قبال جنایات رژیم صهیونیستی است؛ ابراز نگرانی، درخواست اطلاعات بیشتر و سپس حرکت به سمتی که گویا جنایت هرگز روی نداده است.

«خلیل جهشان»، مدیر اجرایی اندیشکده «مرکز عربی واشنگتن دی‌سی»، در این باره می‌گوید «این یک پرونده سرشار از سوء استفاده‌ها، قتل‌ها و تخلفات است که هیچ پایان یا نتیجه قابل قبولی برای تحقیقات درباره جنایات ندارد.»

در جریان نبرد 11 روزه غزه در ماه می سال 2021، رژیم صهیونیستی یک ساختمان 11 طبقه را که دفاتر «آسوشیتدپرس و الجزیره» و همچنین ده‎ها منزل مسکونی را در خود جای داده بود، بمباران کرد.

طرفداران آزادی مطبوعات این حمله را محکوم و رژیم صهیونیستی را به هدف قرار دادن عمدی رسانه‌ها متهم کردند. گروه های حقوق بشر از جمله دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کردند که هدف قرار دادن ساختمان‌های مرتفع در غزه در جریان درگیری‌ها نقض قوانین بین‌المللی است  اما واکنش اولیه دولت بایدن ابراز «نگرانی» و درخواست اطلاعات از رژیم صهیونیستی در مورد این بمباران بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، دو روز پس از بمباران ساختمان گفت «بایدن و سایر اعضای دولت مستقیما نگرانی‌های ما را با همتایان اسرائیلی خود در مورد ایمنی و امنیت عملیات در غزه مطرح کرده‌اند و واشنگتن همچنین درخواست جزئیات بیشتر کرده است.»

یک روز بعد، «بلینکن» گفت که این اطلاعات را دریافت کرده اما نمی‌تواند توضیح بیشتری بدهد.

دولت «بایدن» هنوز مستقیما این حمله را محکوم یا علنا اعلام نکرده که آیا بمبگذاری در دفاتر رسانه‌ای را موجه می‌داند یا خیر؛ «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته گفت «نگرانی‌های مطرح شده در ماه می سال گذشته هنوز وجود دارد»، اما او نیز این حمله را محکوم نکرد.

موضوع به اینجا ختم نمی‌شود؛ پس از نبرد 2021 غزه، واشنگتن یک میلیارد دلار به 3.8 میلیارد دلاری که سالانه به رژیم صهیونیستی می‌پردازد، اضافه کرد.

این روندی است که دولت آمریکا همواره درباره جنایات رژیم صهیونیستی پیش می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *