مرگبارترین زندان فدرال آمریکا؛ 5 قتل و 2 خودکشی از سال 2019

10:34 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۰۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان فدرال تامسون آمریکا لقب مرگبارترین زندان این کشور را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان – زندان فدرال «تامسون» در ایالت «ایلینویز» آمریکا، لقب مرگبارترین زندان این کشور را به خود اختصاص داده است.

توصیف زندانیان تامسون از شرایط زندان

به گزارش «ان پی آر»، زندانیان زندان فدرال «تامسون» این مرکز را این گونه توصیف می‌کنند: حبس 24 ساعته در سلول‌های کوچک دو نفره، وحشیگری کارکنان، محرومیت از آب و غذا، رها شدن در مدفوع خود، نگهبان‌هایی مسلح به ابزار ضد شورش و اسپری فلفل، خودسوزی زندانیان، قلدری و خشونت زندانیان و به غل و زنجیر بسته شدن زندانیان به مدت طولانی که خودشان رد به جا مانده از آن را «خالکوبی تامسون» می‌نامند؛ در یک کلام شکنجه.

زندان «تامسون» در پی آن افتتاح شد که مقام‌های آمریکایی ادعا کردند که این زندان با رفع مشکل ازدحام بیش از حد و خطرناک زندان‌ها، می‌تواند زندان‌های فدرال را امن تر کند.

اما بررسی‌های انجام شده توسط «مارشال پراجکت» و «ان پی آر» نشان داد که جدیدترین زندان آمریکا به سرعت به یکی از مرگبارترین زندان‌های این کشور مبدل شد که از سال 2019 تاکنون 5 مورد قتل مشکوک و دو مورد خودکشی در آن به ثبت رسیده است.

بر اساس داده‌های موجود، دستکم167 حمله در «تامسون» بین ژانویه 2019 تا اکتبر 2021 ثبت شده است؛ البته این آمار واقعی نیست و شامل حوادث جدی تر یا مرگ‌هایی که خارج از سیستم انضباطی زندان به آن‌ها رسیدگی شده، نمی‌شود.

تامسون چه زمانی تاسیس شد؟

زندان «تامسون» در سال 2001 توسط اداره زندان‌های«ایلینویز» ساخته شد، اما سال ها خالی ماند تا اینکه دولت فدرال به اصرار اعضای کنگره «ایلینویز» این مجتمع را خرید.

قانونگذاران گفتند که این زندان، بیش از هزار شغل ایجاد می‌کند و میلیون‌ها دلار برای مشاغل محلی به ارمغان می‌آورد.

اکثر زندانیان در واحد مدیریت ویژه «تامسون» در سلول انفرادی دو سلولی نگهداری می‌شوند؛ واحد مدیریت ویژه اداره زندان‌ها قبلا در زندان بدنام و قدیمی «لویسبورگ» در ایالت «پنسیلوانیا» قرار داشت.

زندان مذکور در سال 2016 به دلیل نرخ بالای خشونت در میان زندانیان هم سلولی و استفاده از محدودیت‌های خشن از سوی کارشناسان با پرونده‌های شکایت متعددی مواجه شده بود.

در نهایت در سال 2018 اداره زندان‌های آمریکا، واحد مذکور را به «تامسون» انتقال داد. براساس گزارش‌ها و مصاحبه‌ها، خشونت و آزار در «لویسبورگ» به سادگی به مرکز جدید منتقل شد.

براساس اعلام یک سازمان حقوق بشری در واشنگتن، زندانیان «تامسون» می‌گویند شرایط در این جا بدتر از هر زندان فدرال دیگری از جمله «لویسبورگ» است.

مقام‌های زندان معتقدند دو سلولی خطر خودکشی را کاهش می‌دهد؛ اما خود زندانیان و روانشناسان می‌گویند که چنین شرایط کلاستروفوبیکی اغلب منجر به خشونت‌های جدی می‌شود.

نگهبانان و کارکنان زندان «تامسون» از طریق انتشار اطلاعات نادرست در مورد زندانیان، درگیری‌های فیزیکی و تعرض‌های جنسی میان زندانیان را افزایش می‌دهند.

شکایت‌های زندانیان از خشونت و ضرب و شتم توسط زندانیان سفیدبرتر پندار به شکلی عجیب بدون پیگیری مانده و تکرار این حوادث را رقم می‌زند.

به عنوان مثال، یک زندانی 31 در روزهای پایانی محکومیت هفت ساله خود بر اثر ضرب و شتم زندانیان جان خود را از دست داد.

براساس گزارش «آسوشیتدپرس»، زندان‌های فدرال در سراسر آمریکا به دلیل شیوع خشونت و سوءاستفاده از سوی افسران زندان با نظارت فزاینده ای مواجه هستند.

ضمن این که کمبود پرسنل در بسیاری از این زندان‌ها در دوران شیوع کرونا به سطح بحرانی رسید و خطرات را برای کارکنان و زندانیان به طور یکسان افزایش داد.

در واکنش به این گزارش، سنا گروه جدیدی را برای تحقیق در مورد زندان‌های فدرال تشکیل داد که با استعفای مدیر دفتر زندان‌ها دنبال شد، اما تاکنون توجه جدی به وضعیت خشونت بار «تامسون» نشده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *