بومیان آمریکا دو برابر سفیدپوستان زندانی می‌شوند

8:11 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۱۹۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم قضایی آمریکا به طور نامتناسیب به بومیان این کشور آسیب می‌رساند.

خبرگزاری میزان – داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که سیستم عدالت کیفری آمریکا به طور نامتناسبی به مردم بومی این کشور صدمه می‌زند.

به گزارش «prisonpolicy»، سیستم عدالت کیفری آمریکا تعداد فزاینده‌ای از مردم بومی این کشور را زندانی می‌کند، و اطلاعات کمی که در این زمینه وجود دارد، نشان می‌دهد که این افراد بیش از حد در زندان‌های آمریکا حضور دارند.

در سال 2019، آخرین سالی که داده‌های مربوط به آن در دسترس است، بیش از 10 هزار فرد بومی در زندان‌های محلی حبس شدند.

اگرچه این جمعیت در 10 سال گذشته در نوسان بوده است، اما جمعیت زندان‌های بومی از سال 2000 به میزان 85 درصد افزایش یافته است.

تعداد افراد در زندان‌های بومیان آمریکا بین سال های 2000 تا 2018 حدود 61 درصد افزایش یافته است. در همین حال، جمعیت کل بومیان ساکن در سرزمین‌های قبیله‌ای در واقع در مدت زمان مشابه اندکی کاهش یافته است و این موضوع را اثبات می‌کند که سیستم عدالت کیفری آمریکا در حال جرم‌انگاری علیه جوامع بومی در این کشور است.

انتشار داده‌های دولتی آمریکا که جمعیت‌ زندان‌ها را بر اساس نژاد یا قومیت تقسیم می‌کنند، اغلب افراد بومی را از این آمار حذف و یا این آمار را پنهان می‌کنند.

با این حال، آخرین داده‌های مربوط به زندان‌های آمریکا نشان می‌دهد که سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا در مقایسه با سایر گروه‌های نژادی و قومی، در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها میزان بالایی از حبس را دارند. در زندان‌ها، افراد بومی بیش از دو برابر سفیدپوستان زندانی می‌شوند و در بازداشتگاه‌‌ها این اختلاف حتی بیشتر است.

افراد بومی 2.1 درصد از کل زندانیان فدرال را در سال 2019 تشکیل می‌دادند که بیشتر از سهم آنها از کل جمعیت آمریکا بود که کمتر از یک درصد است.

به طور مشابه، افراد بومی حدود 2.3 درصد از افراد تحت نظارت جامعه فدرال در اواسط سال 2018 را تشکیل می‌دادند.

دسترسی سیستم قضایی فدرال به قلمرو قبیله‌ای پیچیده است؛ قوانین ایالتی اغلب اعمال نمی‌شود، و بسیاری از جرایم جدی تنها در سطح فدرال قابل تعقیب هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *