با ورود دستگاه قضا مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد پس از ۷ سال احیا شد/ اشتغال‌زایی برای 200 نفر

8:09 - 14 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۲۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل مجتمع کاشی سرامیک سها سرام یزد، گفت: با ورود دستگاه قضا وهمت دادگستری یزد و حوزه قضایی عقدا اختلافات مدیران وسهامداران این مجتمع حل وفصل و پس از 7 سال تعطیلی کارخانه کاشی سرامیک سها سرام یزد راه اندازی مجدد و برای 200 نفر نیروی کار اشتغال‌زایی شد.

خبرگزاری میزان - دستگاه قضایی وظیفه ذاتی در مسائل اقتصادی ندارد اما با توجه به اهمیت و تاثیر توسعۀ تولید در خودکفایی و بهبود معیشت مردم و به خصوص جلوگیری ازتضییع حقوق عامه که از اولویت‌های دستگاه قضا است؛ با دستور رئیس قوه قضاییه مسئولان قضایی در سراسر کشور به این مقوله ورود پیدا کردند تا با حمایت از صاحبان صنایع و تولید کنندگان چرخ تولید کشور از کار نیفتد و تولید کنندگان با امنیت خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

کمک به احیا «مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد» پس از 7 سال تعطیلی و راه‌اندازی مجدد چرخ تولید این کارخانه از دیگر اقدامات اخیر قوه قضایی در راستای حمایت، مانع زدایی از تولید و اشتغال‌زایی است که بهانه ای شد تا تحریریه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان با مدیر عامل این مجتمع پیرامون مشکلات، عوامل تعطیلی و راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی گفت‌وگویی ترتیب دهد.

تعطیلی و فرسودگی دستگاه‌ها «مجتمع کاشی سرامیک سها سرام یزد»

کمال حاجی ده‌آبادی مدیرعامل مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تاثیر حمایت و ورود دستگاه قضا به حوزه تولید در خودکفایی و بهبود معیشت مردم و تقدیر از حضور به هنگام قوه قضاییه به این مقوله، اظهارکرد: مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد به دلیل اختلافات شدید مدیران، سهام داران و فشار طلبکارانی که 2 طلبکار عمده این واحد تولیدی را بانک ها تشکیل می دادند در سال 1393 تعطیل شد و 200 نفر نیروی کار شاغل دراین کارخانه بیکار شدند.

وی افزود: در سال 1399 پیرو تشکیل حدود 200 پروندۀ مرتبط با مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد در محاکم حوزه های قضایی عقدا، اردکان و میبد استان یزد و بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه در راستای حمایت دستگاه قضا از تولید و تحقق شعار سال و با دستور رئیس دادگستری استان یزد شورای حل اختلاف عقدا جلسات متعددی با مدیران، سهامدران و طلبکاران این واحد تولیدی ترتیب داد.

راه اندازی و تعمییر دستگاه ها «مجتمع کاشی سرامیک سها سرام یزد»

مدیرعامل مجتمع کاشی سرامیک سها سرام یزد ، ادامه داد: در نهایت پس از یک سال و اندی با تلاش رئیس و اعضای شورای حل اختلاف عقدا در تمامی 200 پرونده مرتبط با این کارخانه صلح و سازش ایجاد شد و عاوه بر آن با وساطتت رئیس دادگستری بخش عقدا شخص دیگری تحت شرایطی پرداخت بدهی این شرکت تولیدی به طلبکاران را عهده دار شد و بخش هایی از این کارخانه مجددآ در اواخر سال 1400 پس از گذشت 7 سال راه اندازی شد.

حاجی آبادی گفت: راه اندازی رسمی کامل و مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد و آغاز تولید کاشی و سرامیک در این کارخانه در هفته قوه قضاییه انجام خواهد شد که در نتیجه 200 نفر نیروی کار به صورت مستقیم مشغول فعالیت در این مجتمع می‌شوند.

وی به توقیف تمامی دستگاه ها و ماشین آلات تولیدی مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد توسط یکی از بانک‌های طلبکار اشاره کرد و گفت: بدون ورود دستگاه قضا و حمایت دادگستری استان یزد و حوزه قضایی عقدا تمامی این دستگاه‌ها در مزایده بانک به فروش می‌رسید و حالا چیزی به عنوان کارخانه کاشی و سرامیک سها سرام یزد وجود خارجی نداشت.

سالن تولید «مجتمع کاشی سرامیک سها سرام یزد»

مدیرعامل مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد، همچنین تاکید کرد: با ورود قوه قضاییه جهت مانع زدایی در حوزه تولید به خصوص موضوعات بانکی که تولید کنندگان ارتباط مستقیمی با آن دارند به تولید وصنعت کشور کمک بسزایی شده است.

بیشتر بخوانید:

احیا واحدهای تولیدی گروه صنعتی وطن زرین بوشهر با همت دستگاه قضا/ جلوگیری از بیکاری ۲ هزار نیروی کار

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *