با ورود دستگاه قضا مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد پس از 7 سال در آستانه هفته قوه قضاییه رسما راه اندازی شد/ ایجاد اشتغال برای 200 نفر

16:57 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۹۵۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با پیگیری های دستگاه قضا کارخانه کاشی وسرامیک سها سرام یزد پس از 7 سال تعطیلی احیا و امروز رسما راه اندازی شد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در آستانه هفته قوه قضاییه و در مراسم رسمی احیا مجتمع تولیدی کاشی و سرامیک سها سرام یزد واقع در شهرستان عقدا، اظهارکرد: با توجه به بند 2 اصل 156 قانون اساسی، یکی از وظایف قوه قضائیه احیای حقوق عامه است که یکی از جلوه‌های احیا حقوق عامه، در حمایت از تولید داخلی نمود پیدا می کند.

وی افزود: در همین راستا و در آستانه هفته قوه قضائیه، کارخانه سها سرام عقدا که به دلیل اختلاف شدید مدیران و سهام داران و فشار طلبکاران از سال 93 تاکنون تعطیل و ۲۰۰ کارگر نیز بیکار شدند با ورود سرمایه گذار جدید و مدیران این شرکت و تلاش دستگاه قضایی مجددا به چرخه تولید بازگشت و امروز با حضور امام جمعه شهرستان اردکان رسما بازگشایی شد.

دهشیری تصریح کرد: به رغم تشکیل 200 پرونده در دادگستری استان یزد و فشار طلبکارانی که 2 بانک ، از طلبکاران عمده این کارخانه بودند با همت حوزه قضائی و شواری حل اختلاف بخش عقدا امروز، این واحد تولیدی رسما به چرخه اقتصاد و صنعت و تولید کشور بازگشت.

وی افزود: در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته بدهی مالی حداقل 100 نفر به طلبکاران پرداخت و توافق های لازم با بانک های عامل نیز صورت گرفت و در نتیجه ایجاد این صلح و سازش از تشکیل و ورود 100 پرونده دیگر به دستگاه قضا جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، اضافه کرد: با حمایت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان، خط اول تولید این کارخانه با ظرفیت اسمی 3 میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک به تولید بازگشت و تا پایان سال با راه اندازی خط دوم کارخانه و جذب نیروی کار جدید، ظرفیت اسمی کارخانه با تولید 5 میلیون مترمکعب نیز محقق خواهد شد.

دهشیری همچنین تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای 200 نفر، حمایت از تولید در سال مسمی به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، حفظ سرمایه ۸۰ سهامدار و جلوگیری از انحلال کارخانه از آثار و برکات مداخله دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف استان به حوزه تولید است و از آن مهمتر این که اختلاف و گسست عاطفی و انسانی ایجاد شده  بین سهامداران و مدیران نیز ترمیم شد.

راه اندازی رسمی «مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد» در آستانه هفته قوه قضاییه

14 خردادماه سالجاری  کمال حاجی ده‌آبادی مدیرعامل مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد، به خبرنگار میزان گفته بود: در اواخر سال ۱۴۰۰ پس از گذشت ۷ سال مدیرعامل مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد احیا شد اما راه اندازی رسمی و کامل مجتمع  و آغاز تولید کاشی و سرامیک در این کارخانه در هفته قوه قضاییه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

با ورود دستگاه قضا مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد پس از ۷ سال احیا شد/ اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر

انتهای پیام/


برچسب ها: تولید دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *