خشونت‌های رژیم صهیونیستی و تهدید روزافزون علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی

10:05 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۲۱۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت شیرین ابوعاقله بار دیگر گستاخی رژیم صهیونیستی و خطری که روزنامه‌نگاران فلسطینی را تهدید می‌کند، آشکار کرد.

خبرگزاری میزان - «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره اوایل ماه می در حالی که حمله نظامیان صهیونیستی را به اردوگاه «جنین» در کرانه باختری پوشش می‌داد، هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

به گزارش «dawnmena»، اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن «شیرین ابوعاقله» خطری است که تمامی روزنامه‌نگاران فلسطینی را تهدید می‎کند.

شهادت «ابوعاقله» واقعیت هولناکی را آشکار می‌کند؛ هر چه اشغال رژیم صهیونیستی بیشتر ادامه یابد، اشغالگران گستاخ‌تر می‌شوند.

«ابوعاقله»، تنها روزنامه‌نگاری نیست که توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته و به شهادت رسیده است؛ بر اساس گزارش گزارشگران بدون مرز، تنها در چهار سال گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی 144 خبرنگار فلسطینی را مجروح کرده است.

از سال 2000 تاکنون 50 روزنامه‌نگار فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی  هدف قرار گرفته و به شهادت رسیده‌‎اند و تنها در دو سال گذشته، 26 روزنامه‌نگار دستگیر شده‌اند که اکثریت آنها در «بازداشت اداری شدید» به سر می‌برند.

بر اساس این نوع بازداشت، مقامات رژیم صهیونیستی می‌توانند فلسطینی‌ها را برای مدت نامحدود و بدون هیچ اتهامی بازداشت کنند.

ماه گذشته، دادگاه کیفری بین‌المللی شکایتی رسمی از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در مورد هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران توسط رژیم صهیونیستی دریافت کرد.

این در حالی است که درست چند روز پیش از شهادت «ابوعاقله»، نظامیان صهیونیست یک روزنامه‌نگار را که در حال مستندسازی از تخریب مداوم خانه‌های فلسطینی‌ها و آواره شدن شهروندان فلسطینی در تپه‌های الخلیل جنوبی  بود، هدف حمله و ضرب و شتم قرار دادند.

مقامات رژیم صهیونیستی ادعاهای بی‌اساسی را درباره شهادت «ابوعاقله» مطرح کردند اما تاکنون تحقیقات و بررسی‌های مختلف انجام شده، اظهارات شاهدان فلسطینی را درباره شهادت وی تایید می‌کند.

خشونت بی‌رویه روزانه، تخریب خانه‌ها، حذف کل جوامع، دستگیری و زندان با محاکمه‌های نظامی پوچ، تصرفات مداوم سرزمین‌های فلسطین، محدودیت‌های حرکتی علیه فلسطینیان، کنترل بر تمام جنبه‌های زندگی و تمامی اموری که سازمان‌های حقوق بشری مختلف و همچنین عفو بین‌الملل آن را مصداق «آپارتاید» توصیف می‌کنند، همه اینها به سر و صدایی در پس زمینه تبدیل شده است، گویی که این اقدامات روندی «معمول» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *