افسران پلیس آمریکا بیش از یک ساعت برای مقابله با تیرانداز مدرسه تگزاس وقت‌کشی کردند

13:39 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۷۵۹۵
مقامات محلی اذعان کردند که افسران پلیس پس از تعقیب مرد مسلح به داخل ساختمان، بیش از یک ساعت منتظر ماندند تا وارد کلاس شوند.

خبرگزاری میزان - دانش‌آموزانی که در داخل یک کلاس با یک مرد مسلح گیر افتاده بودند، در جریان حمله این هفته به مدرسه ابتدایی در تگزاس، مکرراً با 911 (شماره تلفن پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی آمریکا) تماس گرفتند.

به گزارش «سی‌بی‌سی»، یکی از این دانش‌آموزان در تماس با پلیس با التماس می‌گفت «لطفاً پلیس را اکنون به اینجا بفرستید».

مقامات محلی اذعان کردند که افسران پلیس پس از تعقیب مرد مسلح به داخل ساختمان، بیش از یک ساعت منتظر ماندند تا وارد کلاس شوند.

«استیون مک کراو»، رئیس اداره پلیس تگزاس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که معتقد بود که مرد مسلح 18 ساله در داخل کلاس‌های مجاور مدرسه ابتدایی «راب» سنگر گرفته و کودکان دیگر در خطر نبوده‌اند.

او در نهایت مجبور شد به تصمیم اشتباه پلیس اذعان کند و گفت «این تصمیمی نادرست بود.»

مقامات سه روز را صرف ارائه اطلاعات متناقض و ناقص درباره بیش از یک ساعتی کردند که بین زمانی که «سالوادور راموس»، فرد تیرانداز، وارد مدرسه شد و زمانی که ماموران پلیس قفل درب کلاس را باز کردند و او را کشتند، سپری شد.  

«باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق آمریکا به این حادثه واکنش نشان داد.

اوباما در پیامی توئیتری نوشت «نزدیک به 10 سال پس از حادثه سندی هوک و 10 روز پس از حادثه بوفالو، کشور ما فلج شده است. لابی اسلحه و احزب سیاسی هیچ تمایلی برای اقدامی که ممکن است به جلوگیری از این فجایع کمک کند، نشان نداده‌اند.»

«بیل کلینتون»، رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز در واکنش به این حادثه در پیامی گفت «قلب ما برای خانواده‌هایی که فرزندان و عزیزان خود را در مدرسه ابتدایی راب در تگزاس به مدرسه فرستادند، می‌شکند. زندگی آنها هرگز مثل قبل نخواهد بود. اکنون زمان اقدام است.»

از دیگر افرادی که به این حادثه تیراندازی واکنش نشان دادند می‌توان به «هیلاری کلینتون»، سیاستمدار آمریکایی و همسر بیل کلینتون، «میشل اوباما»، همسر باراک اوباما، «جیل بایدن»، همسر «جو بایدن»، رئیس جمهور کنونی آمریکا و تعدادی از سناتورهای آمریکایی اشاره کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تیراندازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *