تیراندازی خونین در مدرسه‌ای در تگزاس با 21 کشته

8:18 - 04 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۳۵۴۳
بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح در مدرسه ابتدایی تگزاس، 19 کودک و 2 بزرگسال کشته شدند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های محلی تگزاس اعلام کردند که بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس، 19 کودک کشته شدند.

به گزارش «پولیتیکو»، این تیراندازی جمعی کمتر از دو هفته پس از آن صورت گرفت که مردی 10 نفر را در یک مرکز حخرید در شهر «بوفالو» به قتل رساند.

فاجعه اخیر بار دیگر آمریکا را به وحشت انداخته و خشم عمومی را برانگیخته است، به ویژه از طرف طرفداران ایمنی اسلحه که می‎گویند ملت آمریکا دیگر نمی‎‏تواند پشت بهانه های قدیمی این کشتارهای وحشتناک پنهان شود.  

تیراندازی در مدرسه ابتدایی «راب» در شهر «یوویلد»، در حدود 85 مایلی غرب «سن آنتونیو» رخ داده است؛ در این تیراندازی دستکم دو بزرگسال نیز کشته شدند؛ یکی از آنها معلم پایه چهارم بوده است.

«گِرگ ابوت»، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس، می‎گوید که مظنون، مردی 18 ساله بوده که در همین شهر زندگی می‌کرده است؛ گفته شده که این فرد از سوی پلیس کشته شده است.

«اریک استرادا»، از مرکز ایمنی عمومی تگزاس، به «سی‌ان‌ان» گفت که عامل تیراندازی خودرویش را به نزدیکی مدرسه کوبیده و با اسلحه از خودرویش خارج شد؛ او جلیقه ضد گلوله به تن داشت.

این مرد مسلح همچنین پیش از رانندگی به سمت مدرسه با دو تفنگ نظامی، به مادربزرگش شلیک کرده بود؛ او این سلاح‌ها را در روز تولد 18 سالگی‌اش خریداری کرده بود.

همچنین سه نفر هم به دلیل جراحات ناشی از این تیراندازی به بیمارستان منتقل شدند؛ حال این افراد وخیم گزارش شده است.

مادربزرگ فرد تیرانداز نیز با حال وخیم در بیمارستان بستری است.

جزئیات این حمله زمانی منتشر شد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از سفر خارجی خود به آسیا در مسیر بازگشت به آمریکا بود.

بایدن پس از ورود به کاخ سفید یک سخنرانی در رابطه با این حادثه ایراد کرد؛ او درباره غم و اندوه عمیق از دست دادن کودکان صحبت کرد.

بایدن گفت «از دست دادن یک کودک مانند این است که تکه‌ای از روحت را از بین ببرند.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تیراندازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *