رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش‌های هشدار دهنده درباره بحران انسانی یمن

17:29 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۳۱۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌های متعدد منتشر شده حاکی از وضعیت بحرانی مردم یمن به خصوص در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی است.

خبرگزاری میزان -  بالاترین میزان حملات مرگبار به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی یمن در بیش از سه سال گذشته در ژانویه 2022 رخ داد که نشان دهنده عدم پیشرفت در حفاظت از غیرنظامیان یمنی در برابر حملات است.

به گزارش سازمان بشردوستانه بین‌المللی «Humanity & Inclusion»، این حملات ائتلاف عربستان تاثیر بسیاری را بر مردم یمن داشته و گروه‌هایی مانند افراد دارای معلولیت، بیشتر در معرض خطر هستند.

بمباران‌های صورت گرفته از سوی ائتلاف عربستان سیستم بهداشتی یمن را نابود کرده و 50 درصد از امکانات بهداشتی آن را از بین برده است.

حملات به مراکز بهداشتی، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، گسترده بوده است و با این حال، حتی تأسیساتی که از نظر فیزیکی توسط سلاح‌های انفجاری آسیب نمی‌بینند، تحت تأثیر آسیب‌های ناشی از سلاح‌های انفجاری به زیرساخت‌های غیرنظامی مانند جاده‌ها یا بنادر قرار می‌گیرند.

با تخریب مراکز اصلی حمل و نقل و آسیب دیدن جاده‌ها، حمل و نقل کالاهای پزشکی و تجهیزات بشردوستانه نمی‌تواند ادامه یابد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که 81 درصد از افراد دارای معلولیت در یمن قادر به دسترسی یا استفاده از خدمات بشردوستانه نیستند.

برآورد می‌شود که 10 میلیون یمنی (حدود 50 درصد از جمعیت نیازمند این کشور) در مناطقی زندگی می‌کنند که تحت تأثیر محدودیت‌های دسترسی قرار گرفته‌اند و از 21 استان، 16 استان دارای دسترسی دشوار هستند.

این واقعیت بر دسترسی افراد و به خصوص شهروندان دارای معلولیت، به کمک‎های اساسی و حیاتی تأثیر می‌گذارد.

تأخیر در دستیابی به خدمات بهداشتی می‌تواند منجر به مشکلات مادام‌العمر شود، به خصوص برای قربانیان آسیب‌های پیچیده ناشی از مهمات انفجاری و بیماران مبتلا به بیماری مزمن درمان‌نشده.

عمده آواره شدگان داخلی فاقد خدمات اولیه کافی مانند سرپناه و سرویس بهداشتی در دسترس و نزدیکی به نقاط توزیع غذا هستند، در حالی که خدمات و فعالیت‌هایی که نیازهای مخصوص افراد دارای معلولیت را در نظر می‌گیرند اغلب وجود ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *