رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش کاخ سفید در جنگ یمن/کشتار یمنی‎ها با سلاح آمریکایی

11:02 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۹۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشتار غیرنظامیان یمنی از سوی ائتلاف عربستان در حالی ادامه دارد که آمریکا مدعی جلوگیری از این روند بوده است.

خبرگزاری میزان – یک گزارش می‌گوید که آمریکا در ارزیابی تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن ناکام بوده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، بازرسان آمریکایی دریافتند که ائتلاف سعودی، غیرنظامیان یمنی را با تسلیحات آمریکایی کشته اما وزارت خارجه این کشور و پنتاگون در ردیابی این روند کوتاهی کرده‌اند.

نهادهای دولتی آمریکا در ارزیابی تلفات غیرنظامیان یمنی ناشی از حملات ائتلاف عربستان در جنگ فاجعه‌بار یمن و استفاده از سلاح‎های ساخت آمریکا در این کشتارها شکست خورده‌اند.

گزارش دفتر پاسخگویی دولت آمریکا بر حملات سال‌های اخیر توسط ائتلاف عربستان، تمرکز دارد.

ائتلاف عربستان در طول سال‌های اخیر حملات مرگباری را با استفاده از جت‌های جنگی و مهماتی انجام داده که عمدتا توسط شرکت‌های آمریکایی و با تأیید وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون تأمین و نگهداری می‌شوند.

گزارش اخیر شامل دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما، دونالد ترامپ و جو بایدن»، روسای جمهور پیشین و کنونی آمریکاست و دومین گزارش مهم یک آژانس آمریکایی است که کاستی‌های دولت این کشور را در جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در یمن بیان می‌کند.

در آگوست 2020، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا گزارشی را منتشر و در آن اذعان کرد که این نهاد در انجام اقدامات مناسب برای کاهش مرگ و میر غیرنظامیان در یمن کوتاهی کرده است.

گزارش جدید در حالی منتشر می‌شود که «بایدن» در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عربستان در تابستان امسال است؛ هدف وی بازسازی روابط با عربستان است و این در حالی است که «بایدن» پیش از این وعده داده بود که ریاض را به دلیل جنایات حقوق بشری خود، از جمله کشتارهای دسته جمعی در یمن و قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، پاسخگو خواهد کرد.

گزارش اخیر که قرار است به زودی منتشر شود، باید مجوز وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون را دریافت کند اما تعدادی از مقامات آمریکایی نگران هستند که روند دریافت مجوز، به وزارت خارجه و پنتاگون این امکان را می‌دهد تا بخش‌های مهمی از یافته‌های گزارش را پنهان کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *