آسوشیتد پرس: گلوله شلیک شده به شیرین ابوعاقله از سلاح اسرائیلی بوده است

13:47 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۲۵۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گلوله شلیک شده به شیرین ابوعاقله از یک سلاح نظامیان رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

خبرگزاری میزان – تحقیقات انجام شده درباره شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره، هدف قرار گرفتن وی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی را تایید می‌کند.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» تحقیقاتی را درباره شهادت «ابوعاقله» انجام داده است؛ این تحقیقات آسوشیتد پرس اظهارات مقامات فلسطینی و همکاران «ابوعاقله» مبنی بر اینکه «گلوله شلیک شده به شیرین ابوعاقله از یک سلاح اسرائیلی شلیک شده است» را تایید می‌کند.

چندین ویدئو و عکس گرفته شده در صبح روز 11 می یک خودروی نظامیان صهیونیستی را نشان می‌دهد که درست در نزدیکی «بوعاقله» پارک شده‎ و دید مستقیم و واضحی به وی دارد.

نظامیان صهیونیست به خبرنگاران و دیگر افراد حاضر، به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهند که از گلوله‌هایی که از سمت خودرو شلیک می‌شود، پوشش بگیرند.

تنها حضور تایید شده از نیروهای مقاومت فلسطین در سوی دیگر خودروی نظامیان صهیونیستی و در فاصله 300 متری است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که دستکم یک نفر از نیروهای مقاومت فلسطین بین خودروی نظامی و خبرنگاران حضور داشته است؛ ادعایی که تاکنون هیچ مدرکی از سوی مقامات این رژیم برای آن ارائه نشده است.

شاهدان می‌گویند که این ادعا نادرست بوده و هیچ شلیکی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین تا پیش از هدف قرار گرفتن «ابوعاقله» از سوی نظامیان صهیونیست، صورت نگرفته است.

آنها می‌گویند تردیدی نیست که نظامیان صهیونیست، خبرنگار الجزیره را هدف قرار داده‌اند.

خبرنگاران آسوشیتدپرس از محل شهادت «ابوعاقله» در نزدیکی اردوگاه آوارگان «جنین» در شمال کرانه باختری و همچنین صحنه نبرد در نزدیکی با نظامیان صهیونیست در ویدئویی که توسط رژیم صهیونیستی به اشتراک گذاشته شده بود، بازدید کردند.

مصاحبه با پنج شاهد فلسطینی، تجزیه و تحلیل گروه تحقیقاتی Bellingcat مستقر در هلند را تأیید می کند که نشان می‌دهد نیروهای اشغالگر صهیونیست به «ابوعاقله» نزدیکتر بوده و دید بهتری نسبت به وی داشته‌اند.

این گروه که در مکان‌یابی وقایع در مناطق جنگی با تجزیه و تحلیل عکس‌ها و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده، تخصص دارد، محل خودروی نظامی صهیونیست را درست در بالای جاده‌ای باریک از محل شهادت «ابوعاقله» مشخص کرد.

شهادت خبرنگار الجزیره با واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده‌ای در سطح جهان همراه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *