افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در سراسر آمریکا

15:24 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۳۶۲۶
میانگین قیمت هر گالن بنزین در سراسر آمریکا روز سه شنبه به رکورد جدید 4.52 دلار رسیده است.

خبرگزاری میزان - رانندگان آمریکایی با یک نقطه عطف جدید و نامطلوب روبرو هستند؛ به گفته انجمن اتومبیل آمریکا، قیمت بنزین در حال حاضر به حداقل 4 دلار به ازای هر گالن در همه ایالت‌های آمریکا رسیده است. این اولین بار بوده که آمریکا شاهد این موضوع است.

به گزارش «سی‌بی‌اس»، این گروه، که در واقع فدراسیون باشگاه‌های خودرویی در سراسر آمریکای شمالی است، اعلام کرد که میانگین قیمت هر گالن در روز سه شنبه به رکورد جدید 4.52 دلار رسیده است.

انجمن اتومبیل آمریکا گفت که رانندگان در کالیفرنیا با بزرگترین افزایش قیمت مواجه هستند، به طوری که قیمت بنزین در این ایالت به رکورد جدید 6.02 دلار به ازای هر گالن رسیده است.

این افزایش قیمت بنزین به بالاترین تورم آمریکا در چهار دهه اخیر دامن زده و شاخص هزینه‌های مصرف کنندگان را افزایش داده است.

بانک «جی پی مورگان» در گزارشی می‎گوید از آنجایی که مصرف کنندگان هزینه بیشتری را برای بنزین صرف می کنند، مجبورند که هزینه برای سایر کالاها و خدمات مصرفی خود را کاهش دهند.

انجمن خودرو آمریکا می‎گوید که دلیل افزایش اخیر قیمت بنزین به چند عامل مربوط می شود.

یکی از اصلی‌ترین عوامل، قیمت بی ثبات نفت خام. همچنین قیمت بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت احتمالا تا زمانی که قیمت نفت خام به زیر 105 دلار در هر بشکه کاهش پیدا نکند، همچنان بالا خواهد بود.

در حال حاضر، نفت خام برنت حدود 109 دلار به ازای هر بشکه معامله می‏‎شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *