رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش بی سابقه قیمت بنزین در آمریکا

16:20 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۸۱۱
قیمت بنزین در آمریکا به حدی افزایش یافته که آمریکایی‌ها تاکنون کم‌تر با آن مواجه شده بودند.

- یک کارشناس حوزه سوخت به آمریکایی‌ها به ویژه رانندگان این کشور هشدار داده است که پس از افزایش اخیر قیمت‌ها به بالاترین نرخ خود، قیمت بنزین تا ماه نوامبر سال جاری بالا خواهند ماند؛ بنابراین در مصرف بنزین صرفه جویی کنند.

به گزارش «دیلی میل»، «پاتریک دی هان» از گروه مصرف کننده «GasBuddy» گفت که میانگین قیمت‌ها به ۴.۱۷۳ دلار به ازای هر گالن رسیده است، در حالی که یکی از شهر‌های «کالیفرنیا» شاهد قیمت چشمگیر ۷.۵۹ دلار به ازای هر گالن بنزین است.

بر اساس شاخص قیمت بنزین AAA روز سه‌شنبه، بنزین معمولی به طور متوسط به ۴.۱۷۳ دلار به ازای هر گالن رسید که ۱۱ سنت بیشتر از یک روز قبل و ۷۲ سنت بیشتر از یک ماه پیش بود و رکورد ملی قبلی ۴.۱۱ دلاری را که در سال ۲۰۰۸ ثبت شده بود، شکست.

در برخی از ایالت‌ها، قیمت‌ها همچنان بسیار بالاتر است و میانگین قیمت در «کالیفرنیا» در روز دوشنبه به ۵.۴۴۴ دلار رسید. در یکی از پمپ بنزین‌ها در منطقه «گوردا» در «کالیفرنیا»، یک گالن بنزین معمولی این آخر هفته ۷.۵۹ دلار بود.

برنامه صرفه جویی در مصرف سوخت «GasBuddy» پیش بینی می‌کند که قیمت بنزین در ماه می‌ به اوج خود خواهد رسید و به طور متوسط ۴.۲۵ دلار خواهد بود و قیمت‌ها تا نوامبر بالای ۴ دلار به ازای هر گالن باقی خواهد ماند.

«پاتریک دی هان» گفت «آمریکایی‌ها هرگز قیمت بنزین به این میزان را ندیده‌اند و ما هم سرعت افزایش بنزین را به این سرعت ندیده‌ایم».

او در ادامه گفت که این ترکیب با تحریم‌های ضد روسیه که جریان صادرات نفت آن‌ها را محدود می‌کند، چشمگیرتر و شدیدتر می‌شود و به افزایش شدید قیمت تمام سوخت‌ها منجر می‌شود: بنزین، گازوئیل، سوخت جت و غیره.

«GasBuddy» به رانندگان آمریکایی توصیه می‌کند که در صورت امکان، مصرف سوخت خود را محدود کنند و برای کاهش فشار بر روی ذخایر نفت، کارآمدتر رانندگی کنند؛ چراکه این یک وضعیت وخیم است و به این زودی‌ها بهبود نمی‌یابد.

قیمت‌های بالا احتمالا نه روز‌ها یا هفته‌ها مانند سال ۲۰۰۸، بلکه ماه‌ها باقی خواهند ماند.

سازمان مذکور انتظار دارد میانگین سالانه ملی قیمت بنزین به بالاترین میزان ثبت شده خود برسد.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *