ادامه روند افزایشی قیمت بنزین در آمریکا

17:20 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۳۵۹
رسانه‌های آمریکایی از ادامه روند افزایش قیمت بنزین در این کشور خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان - در چیزی که به یک اتفاق ظاهراً روزمره در آمریکا تبدیل شده است، قیمت بنزین در این کشور با نزدیک شدن میانگین ملی 5 دلار به ازای هر گالن به رکورد جدیدی رسید.

به گزارش «سوترن مریلند»، 9 ایالت آمریکا در حال حاضر از آستانه 5 دلار فراتر رفته اند و چندین ایالت دیگر فقط چند سنت با این نرخ فاصله دارند.

به گزارش انجمن خودروی آمریکا، میانگین هزینه هر گالن بنزین معمولی به 4.85 دلار رسیده که سه سنت بیشتر از شنبه و 24 سنت در مقایسه با هفته گذشته افزایش داشته است.

رانندگان در آلاسکا، آریزونا، کالیفرنیا، هاوایی، ایلینوی، میشیگان، نوادا، اورگان و واشنگتن اکنون بیش از 5 دلار به ازای هر گالن بنزین می‌پردازند.

این در حالی است که نرخ بنزین در ایالت کالیفرنیا به بیش از شش دلار (6.33 دلار) به ازای هر گالن رسیده است. این نرخ تاکنون در این ایالت بی‌سابقه بوده است.

اگر روندهای اخیر ادامه یابد، که هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم این روند ادامه پیدا نمی‌کند، چندین ایالت دیگر به زودی به ایالت‌های با نرخ 5 دلاری خواهند پیوست، از جمله ایندیانا، پنسیلوانیا، مینستوتا، ماساچوست، رود آیلند و سایرین.

یک ماه پیش، میانگین هزینه هر گالن بنزین در سراسر آمریکا 4.25 دلار بود. این نرخ یک سال پیش، 3.05 دلار بود. قیمت‌ها از آن زمان به طور متوسط 1.80 دلار به ازای هر گالن افزایش یافته است.

قیمت گازوئیل نیز به تازگی رکورد جدیدی را ثبت کرد و به میانگین ملی قیمت 5.64 دلار رسید.

افزایش هزینه‌های انرژی تا حدی باعث تورم بالای 40 ساله می شود، جایی که هزینه همه چیز، از غذا گرفته تا پوشاک و سایر اقلام خانگی در حال افزایش است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تورم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *