رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار سازمان‌ بهداشت جهانی درباره شیوع زیرسویه‌های جدید کرونا

13:40 - 25 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۸۷۹۲
با هر جهش، زیرسویه‌های امیکرون در مقایسه با زیرسویه‌های قبلی قابل انتقال تر می شوند.

خبرگزاری میزان - حتی پس از دو سال از آغاز همه‌گیری، ویروس کووید غیرقابل پیش‌بینی باقی ‌مانده و سازمان بهداشت جهانی تکرار کرد که «ما نمی‌توانیم چشممان را از روی این ویروس برداریم.»

به گزارش «لایو مینت»، مقامات سازمان بهداشت جهانی گفتند که با هر جهش، زیرسویه‌های امیکرون در مقایسه با زیرسویه‌های قبلی قابل انتقال تر می شوند. مقامات هشدار دادند که این روند ادامه خواهد داشت.

در طول کنفرانس اخیر در رابطه با همه‌گیری کرونا، «ماریا ون کرخوف»، از سازمان بهداشت جهانی، گفت «آنچه می‌توانیم بگوییم این است که با تکامل این ویروس، آخرین زیرسویه‌های امیکرون بیشتر از آخرین سویه رایج قابل انتقال هستند و می‌دانیم که این موضوع ادامه خواهد داشت؛ سویه‌های بیشتری از این ویروس شیوع پیدا خواهند کرد.»

او گفت «با وجود همه چالش های دیگر که در جریان است، ما نمی توانیم چشم خود را از روی این ویروس برداریم.»

آژانس بهداشت سازمان ملل در گزارش هفتگی خود اشاره کرد که حدود 3.5 میلیون مورد جدید و بیش از 25 هزار مرگ و میر در سراسر جهان گزارش شده است که به ترتیب نشان دهنده کاهش 12 درصدی و 25 درصدی است.

گزارش سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که برخی از بزرگترین جهش ها در تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در چین مشاهده شده است که در هفته گذشته شاهد افزایش 145 درصدی بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرونا امیکرون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *