هشدار کاخ سفید درباره ابتلای 100 میلیون آمریکایی به کرونا

12:56 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۴۱۷
کاخ سفید هشدار داد که آمریکا ممکن است در فصل پاییز و زمستان با 100 میلیون ابتلای جدید مواجه شود.

خبرگزاری میزان - دولت آمریکا هشدار جدیدی، مبنی بر اینکه آمریکا ممکن است شاهد 100 میلیون مورد ابتلا کووید-19 در پاییز و زمستان باشد، صادر کرده و مقام‎های بهداشتی علنا بر نیاز به بودجه بیشتر از جانب کنگره برای آماده کردن این کشور تاکید می‎کنند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، یک مقام ارشد دولت آمریکا، گفت که پیش بینی 100 میلیون ابتلای احتمالی تخمینی بر اساس طیف وسیعی از الگوهایی است که به دقت توسط دولت پیگیری می‎شود و شامل ابتلاها در پاییز و زمستان می‎شود.

مقام‎ها می‎گویند این تخمین بر اساس یک فرض اساسی مبنی بر عدم اتخاذ منابع اضافی یا اقدامات کاهشی اضافی، از جمله بودجه جدید برای مبارزه با کووید-19 از کنگره، یا سویه‌های جدید چشمگیر است.

کاخ سفید این تخمین‎ها را در حالی به اشتراک می‎گذارد که مقام‎ها تلاش خود را برای تشویق کنگره به تصویب بودجه اضافی برای مبارزه با این ویروس و با نزدیک شدن آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور به یک میلیون نفر به کار گرفته‌اند.

دولت بایدن هفته‌هاست که زنگ خطر را برای ادامه واکنش فدرال به کووید-19 به بودجه بیشتری نیاز است، به صدا درآورده است.

تخمین 100 میلیونی ابتلاها اولین بار توسط واشنگتن پست گزارش شد.

بر اساس آمارها، آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری کووید-19، بیشترین میزان ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس را در میان تمام کشورها ثبت کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *