پناهجویان افغانستانی در آستانه اخراج از آمریکا

13:26 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۳۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان افغانستانی در آستانه اخراج از آمریکا قرار دارند.

خبرگزاری میزان – هشت ماه از ورود پناهجویان افغانستانی به آمریکا می‌گذرد، اما آن‌ها همچنان در وضعیت موقتی به سر می‌برند که گزینه‌های محدود و دشواری برای اقامت یا اخراج را به آن‌ها ارائه می‌کند.

به گزارش «هافینگتن پست»، 76 هزار افغانستانی که سال گذشته در پی عقب نشینی ارتش آمریکا از این کشور به آمریکا منتقل شدند، همچنان با وضعیت مبهمی برای زندگی در این کشور مواجه هستند. ضمن این که برخی دیگر از این پناهجویان همچنان موفق نشده اند تا اعضای خانواده خود را نزد خود بیاورند.

تثبیت شرایط پناهجویان افغانستانی در آمریکا مستلزم تصویب قانونی در کنگره این کشور است که تاکنون به دلیل مخالفت جمهوریخواهان پشت درهای سنا مانده است.

پناهجویان افغانستانی در ماه آگوست سال گذشته در چارچوب مجوز حضور دو ساله در آمریکا، وارد این کشور شدند. این مجوز به عنوان وضعیت مهاجرت به رسمیت شناخته نمی‌شود و راهی برای اقامت دارندگان این مجوز وجود ندارد.

این پناهجویان به دلیل دشوار و پیچیده بودن روند دریافت اقامت در آستانه اخراج قرار گرفته اند. گذشته از این، شمار زیادی از این پناهجویان مدارک مورد نیاز برای ورود به پروسه رسیدگی به درخواست اقامت را ندارند.

از سوی دیگر، فرآیند پناهندگی در آمریکا بدون کمک یک وکیل مهاجرت تقریبا غیرممکن است. این در حالیست که پناهجویان افغانستانی توان تامین منابع مالی مورد نیاز را ندارند. آن‌ها حتی مشکل برقراری ارتباط به دلیل عدم مهارت زبانی دارند.

همه این مشکلات در حالی پیش روی پناهجویان افغانستانی در آمریکا قرار دارد که این کشور برای پناهجویان اوکراینی شرایطی دیگر را در نظر گرفته است.

آمریکا تا پیش از ورود پناهجویان افغانستانی در هشت ماه گذشته، 400 هزار پرونده تقاضای پناهندگی موقت داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *