برخورد خشونت بار با پناهجویان در مرز آمریکا؛ از پاره کردن مدارک تا اجبار به رها کردن لباس‌ها

9:14 - 19 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۸۱۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ماموران مرزی آمریکا، پناهجویان را وادار به رها کردن وسایل شخصی خود در مرز این کشور می‌کنند.

خبرگزاری میزان – در دو سال گذشته در امتداد دیوار مرزی آمریکا و مکزیک، وسایل شخصی زیادی از جمله پرونده‌های درخواست پناهجویی و گذرنامه هایی که در روند رسیدگی به درخواست مذکور اهمیت زیادی دارند، به عنوان زباله رها شده‎اند.

به گزارش «گاردین»، در جنوب غربی «آریزونا» در فاصله کوتاهی از یک شکاف در دیوار مرزی به ارتفاع 30 فوت میان آمریکا و مکزیک، کوهی از لباس و وسایل و مدارک شخصی جمع شده است.

اخیرا گروه‌های حامی مهاجران اقدام به جمع آوری این وسایل کرده‎اند.

قوانین سختگیرانه مهاجرتی آمریکا که از زمان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین این کشور وضع شده و همچنان به قوت خود باقی هستند، سبب شدند تا مکان‌های موقتی مانند شکاف در دیوار مرزی در کنار رودخانه «کلرادو» به جایی برای درخواست پناهجویی تبدیل شوند.

ماموران مرزی آمریکا در این مکان نیز از پناهجویان می خواهند تا همه وسایلی را که به همراه دارند، کنار بگذارند و فقط چیزهایی را برای خود نگه دارند که در یک کیسه پلاستکی کوچک در نظر گرفته شده از سوی وزارت امنیت داخلی جا می‎شوند.

البته گزارش‌هایی از پاره کردن مدارک پناهجویان و مهاجران توسط ماموران مرزی آمریکا نیز منتشر شده است.

به گفته مدیر گروه کمک به مهاجران ائتلاف بشردوستانه، وسایلی که پناهجویان ناچار به رها کردنشان هستند شامل لباس، گذرنامه، گواهی تولد، گزارش‌های پلیس و دیگر اسناد محرمانه هستند که می‌توانند در روند اثبات پرونده‌های پناهجویی حیاتی باشند.

وی این موضوع را غیر قابل درک خواند.

موضوع مهاجرت در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای در آمریکا بار دیگر به بحثی داغ از سوی راستگرایان تبدیل شده است.

آنها در چارچوب مخالفت با ورود مهاجران حتی از نظریه برتری طلبی سفیدپوستان و رقم خوردن بحران زیست محیطی به دلیل رها سازی وسایل مهاجران و پناهجویان نیز استفاده می‌کنند.

اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا در پاسخ به پرسشی پیرامون رها شدن مدارک و اسناد مهاجران و پناهجویان مدعی شد اقلام مذکور یا برای سلامتی خطرناک یا جعلی بوده‎اند.

این در حالی است که در روندی رو به رشد، مهاجران و پناهجویان، هنگامی که به مرز آمریکا می‌رسند فقط قادر به حفظ لباس‌هایشان هستند و هیچ مدرک و سندی ندارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *