پرداختن به اقدامات فراگیر در جامعه، اولویت اول در پیشگیری از وقوع جرم است

12:17 - 13 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۳۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان تهران از حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بازدید کرد و از نزدیک با همکاران به گفت‌وگو پرداخت.

اولویت اول، در مقوله پیشگیری از وقوع جرم، پرداختن به اقدامات فراگیر در جامعه استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران از حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بازدید کرد.

 در این بازدید که خشنودی معاون قضایی رئیس کل و ناصری معاون منابع انسانی نیز رئیس کل دادگستری استان تهران را همراهی می‌کردند، اسماعیلی ضمن قدردانی از زحمات همکاران در این حوزه اظهار داشت: برابر قانون اساسی، یکی از وظایف مهم قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است که حکایت از محوریت این امر دارد، ولی بدین معنی نیست که تمامی مسئولیت تحقق مراتب مذکور بر عهده قوه قضائیه می‌باشد و لازم است با توجه به اینکه بسیاری از جرایم در خارج از قوه قضائیه شکل می‌گیرد، تشکیلات قضایی با رویکرد هدایت و مطالبه گری، از تمامی نهاد‌های قانونی مسئول در کشور، به سرانجام رسیدن این هدف مقدس را طلب نماید و بی شک ایجاد معاونتی در عدلیه به همین مناسبت، امری پسندیده به شمار می‌رود.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود افزود: جایگاه خطیر پیشگیری از وقوع جرم همانند جایگاه امنیت است لذا می‌طلبد حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به کلیه مبادی ذیربط قانونی، رهنمود‌ها و آموزش‌های لازم را ارائه نماید و سپس خود آنان برنامه‌های اولویت بندی شده را به مرحله اجرا درآورند.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران به چند نمونه مشخص و عینی در زمینه‌های مختلف در این باب اشاره کرد و اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که اولویت اول، در مقوله پیشگیری از وقوع جرم، پرداختن به اقدامات فراگیر در جامعه است تا از این طریق شاهد خروجی‌های موثر و مفید برای جامعه باشیم.

 ابتدای این نشست، برداره معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گزارش مبسوطی از عملکرد حوزه مسئولیت خود و مشکلات مطروحه ارائه کرد و اسماعیلی برای رفع این مشکلات در حد مقدورات قول مساعد داد.

 در پایان این بازدید، رئیس کل دادگستری استان تهران پس از نشست فوق از قسمت‌های مختلف حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بازدید و از نزدیک با همکاران به گفت‌وگو پرداخت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *