حجم موتور معیار افزایش تعرفه واردات خودرو/ بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هم وارد خواهد شد!

10:05 - 02 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۶۵۱
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی برداشته می‌شود و ارزش دلاری خودروهای وارداتی جایگزین آن می‌شود.

حجم موتور معیار افزایش تعرفه واردات خودرو/ بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هم وارد خواهد شد!به گزارش گروه فضای مجازی ،رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو درباره آخرین تغییرات تعرفه‌های واردات خودرو، گفت: طبق بررسی‌های ما و اطلاعات موجود، مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت برای واردات خودرو‌ها چهار ردیف تعرفه‌ای تعیین کرده است؛ خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی که تاکنون تعرفه واردات آن‌ها ۴۰ درصد بوده است از این به بعد مشمول تعرفه ۵۵ درصدی می‌شوند؛ خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که تعرفه قبلی آن‌ها ۴۰ درصد تعیین شده بود، در ضوابط جدید مشمول تعرفه ۷۵ درصدی شده‌اند و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز که در گذشته ۵۵ درصد بود حالا ۹۵ درصد تعیین شده است.

میثم رضایی در ادامه افزود: در مورد خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی که قبلا واردات آن‌ها ممنوع بود، در ضوابط جدید، تعرفه ۱۳۰ درصدی مشخص شده است. البته این روند در حالی به دولت رفته که در سال ۱۳۹۲ دولت مصوب کرد که طی یک برنامه ۴ ساله تعرفه واردات خودرو کاهش پیدا کند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در ادامه درباره قوانین جدید واردات خودرو گفت:

قرار بر این شده تا ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز بدون مانع شود. براساس تصمیم کمیسیون زیربنایی دولت، ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که چهار سال است اجرایی شده، برداشته می‌شود و ارزش دلاری خودروهای وارداتی جایگزین آن می‌شود.

در این بین، نکته مهم آن است که این بار دو معیار برای لوکس بودن خودروها در نظر گرفته است؛ اول اینکه واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۳ هزار سی‌سی ممنوع و سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی ۴۰ هزار دلار تعیین شده است.

وی در پایان درباره زمان باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو، گفت: این موضوع باید به طور دقیق از سوی دولت اعلام شود. اگرچه که پیش از این زمان بندی هایی نظیر پس از تحویل لایحه بودجه به دولت و همچنین دهم آذر از سوی برخی افراد و سازمان ها اعلام شده بود اما همچنان زمان دقیقی اعلام نشده و باید منتظر ماند و دید تا پس از تصویب این لایحه در هیات دولت چه زمانی برای بازگشایی ثبت سفارش واردات خودرو در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

منبع:دانشجو

 

 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *