رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترامپ دلیل عدم انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را اعلام کرد

8:46 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۵۵۶
رئیس‌ جمهور آمریکا در گفتگویی تلویزیونی به صورت رسمی مدعی شد اولویت‌دادن به طرح صلح و آشتی میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی مهمترین دلیل عدم انتقال سفارت در سرزمین‎های فلسطینی است.

ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس‌ جمهور آمریکا در گفتگویی تلویزیونی توضیح داد که چرا وعده انتخاباتی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را اجرایی نمی‌کند.


دونالد ترامپ در این‌باره مدعی شد که طرح انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را متوقف کرده چرا که هم‌اکنون اجرای طرح‌های صلح در خاورمیانه را در اولویت انتقال سفارت قرار داده‌ است.


بنا به گزارش «هاآرتص»، این توضیح دونالد ترامپ اگرچه پیش از این نیز از سوی دیگر اعضای دولت وی بیان شده بود اما این نخستین بار است که دونالد ترامپ خود به صورت رسمی تأیید می‌کند که دلیل به تعویق‌افتادن عملی‌شدن این وعده انتخاباتی اولویت دادن به طرح برقراری صلح بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل است.

دونالد ترامپ در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 بارها وعده داد که سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد اما پس از ورود به کاخ سفید تاکنون درباره عملی‌کردن این وعده خود سکوت کرده‌است.


وی با بیان اینکه دولت آمریکا در آینده‌ای نه‌چندان دور این وعده خود را عملی می‌کند اظهار کرد: در حال حاضر اعضای دولت در حال کار بر روی طرحی برای برقراری توافق صلح با گروه‌های فلسطینی هستند و این مسئله در اولویت نخست قرار دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *