رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارائه بیش از ۶۵ میلیون خدمات در سال گذشته/ بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های ثبتی مربوط به استان تهران است

11:45 - 03 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۳۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون خدمات به مردم ارائه شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک لویزان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد شهدای گرانقدر اظهار کرد: در این ایام مبارک قدم دیگری در جهت ارائه خدمات به مردم عزیز فراهم شده است.

وی گفت: مردم ما شایسته و لایق خدمات دستگاه‌های حاکمیتی هستند و یکی از اقداماتی که همواره مطرح بوده خدمات ثبت اسناد است. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه این سازمان به همه مردم در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون خدمات به مردم ارایه شده است.

تویسرکانی ادامه داد: در گذر یکصد سال شیوه خدمات رسانی این سازمان سنتی، دستی و مواجه با کاغذ و دفتر بود و در گذر ایام با حجم گسترده دفاتر دست نویس در دفاتر ثبت و اسناد رسمی مواجه بودیم که مشکلات فراوان از جمله سرقت و آتش سوزی را امکان داشت و حقوق مردم در معرض اسیب و تعدی بود. 

وی اضافه کرد: امروز در فضایی تحولی قرار گرفتیم و از وضعیت سنتی و پیچیده به سمت شیوه‌های مدرن در حرکت هستیم. در گذشته برای خدمات، مراجعان مکرر و فراوان باید چندین مرحله مراجعه می‌کردند؛ اما امروز به جهت شفاف سازی و آرشیو سوابق و بانک‌ها که در بخش‌های مختلف ایجاد شده، بسیاری از امور شفاف سازی و مراجعه مردم کمتر شده است و با ارتقای سلامت اداری مواجه بودیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین گفت: در سال ۹۵ اقدامات تحولی در این سازمان انجام شد که در خور توجه بوده است. حدف دفاتر در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی باعث شد تا بیش از ۱۱هزار نفر را که به امر دفتر نویسی اشتغال داشتند و گرفتار مشکلاتی بودند با سامانه های جدید آشنا شده و در بخش‌های جدید مشغول به کار شدند.
 
معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حذف این موصوع باعث شده سرعت و دقت افزایش و مراجعات مردم کمتر شود و آسیب‌هایی که ناشی از رفت و آمد‌ها و اشتباهات دست نویسی بود کمتر و هزینه‌های مردم کاهش پیدا کرد.

تویسرکانی ادامه داد: امروز این سازمان در صدر دستگاه‌های کشور قرار دارد و در زمینه ثبت اسناد رسمی، شرکت‌ها، سطح اختراعات و علایم تجاری توانسته است به شیوه نوین خدمات خود را ارائه دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های ثبتی مربوط به استان تهران است و لویزان سومین واحد ثبتی است که افتتاح می‌شود و از ۱۳ واحد ثبتی در استان تهران به ۱۶ واحد ثبتی رسیده‌ایم.

 وی ادامه داد: بسیاری از پرونده‌های ثبتی در تهران تبدیل به پرونده‌های الکترونیکی شده و همه این اقدامات در جهت ارتقای رضایتمندی مردم است.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: نظام اداری در همه بخش‌ها نیازمند تحول است و در همه قوانین و مقررات این موضوع مورد تاکید است. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ارائه خدمات اداری بر مدار شیوه‌های گذشته امکان پذیر نیست و مدیران و مجریان باید متناسب به نیازهای امروز نسبت به ارایه خدمات اداری پاسخگو باشند و در اداره ثبت این تحولات رقم خورده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *