سازمان ملل از شرایط انسانی موجود در رقه و حملات هوایی ائتلاف احساس نگرانی کرد

1:17 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۴۵۸
این مقام سازمان ملل اظهار کرد که تنها از اول ماه مه تا کنون بیش از 160 هزار نفر از مردم سوریه از جمله 87 هزار نفر از ساکنان این استان آواره شده اند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، الساندرا ولوچی مدیر بخش اطلاعات سازمان ملل متحد درپی حملات هوایی اخیر نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در استان رقه و خطراتی که جان بیش از 400 هزار نفر ساکنان این منطقه را تهدید می کند، ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار خودداری طرفین از هدف قرار دادن غیر نظامیان شد.

وی روز سه شنبه شرایط انسانی موجود در استان رقه سوریه را بشدت بحرانی و نگران کننده خواند و افزود که اکثر ساکنان این منطقه برای تامین نیازهای روزمره خود با مشکلات و خطرات شدیدی روبرو هستند و بطور مستمر در معرض خطرات ناشی حملات زمینی و هوایی قرار گرفته اند.
 
ولوچی که به نمایندگی از طرف دفتر هماهنگی کمک های اضطراری سازمان ملل 'اوچا ' با خبرنگاران سخن می گفت، بار دیگر بر ضرورت دسترسی بی قید و شرط و مستمر کارکنان و امدادگران این نهاد به ساکنان رقه و بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر دیگر از مردم سوریه که دسترسی به ان ها با مشکلاتی روبرو است، تاکید کرد.
 
این مقام سازمان ملل اظهار کرد که تنها از اول ماه مه تا کنون بیش از 160 هزار نفر از مردم سوریه از جمله 87 هزار نفر از ساکنان این استان آواره شده اند.
 
وی با اشاره به خطرات روزمره ای که ساکنان این منطقه با آن روبرو هستند، افزود که حملات هوایی روز یکشنبه نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به این منطقه منجر به مرگ دست کم 21 نفر و ویرانی دو مدرسه شده است.
 
آندریی ماهچیک سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل نیز به خبرنگاران گفت که برغم کمک های مالی اخیر برای تامین نیاز های آورگان سوری بخش های زیادی از عملیات کمک رسانی به این آوارگان از جمله بیش از 60 هزار آواره سوری مقیم اردن و لبنان با کمبود های شدید مالی روبرو هستند.
 
وی در مورد سرنوشت آوارگان مقیم این دو کشور ابراز نگرانی شدید کرد و یاد آور شد که منابع پولی لازم برای کمک به این آوارگان حداکثر کفاف تامین نیاز یک ماه آن ها را خواهد داد و در صورت کوتاهی در تامین کمک های مالی بیشتر بسیاری از این آورگان با عواقب فاجعه آمیزی روبرو خواهند بود.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *