منابع طبیعی "افغانستان" نقش مهمی در معیشت روستاییان دارد

11:12 - 25 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۶۶۲
اسدالله ضمیر گفت: منابع طبیعی یکی از مهمترین بخش‌ها بوده که در بهبود معیشت و ارتقای درآمد روستاییان نقشی ارزنده دارد.
منابع طبیعی به گزارش سرویس بین الملل اسدالله ضمیر وزیر کشاورزی افغانستان در دیدار با شبهام چودری رئیس عمومی بانک جهانی و حامیان بخش منابع طبیعی افغانستان بمنظور حمایت از اجرای استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی از طریق دستیابی به وجوه جهانی دیدار کرد.
 
وزیر کشاورزی افغانستان در این دیدار گفت: منابع طبیعی یکی از مهمترین بخش‌ها بوده که در بهبود معیشت و ارتقای درآمد مردم روستایی نقش ارزنده دارد.
 
از سوی دیگر حفاظت، احیاء، اصلاح و بهره برداری سالم از جنگل‌ها، نباتات طبیعی، حیات وحش و بخش‌های حفاظت شده نقش مهم را در بهبود محیط زیست، حفاظت و تنظیم آب و خاک، جلوگیری از آلودگی هوا، حفاظت تنوع حیات ایفا می‌کند.
 
وزیر کشاورزی افغانستان افزود: بمنظور بهبود و تنظیم بهتر منابع طبیعی کشور، این بخش به حمایت جدی نیاز داشته و جامعه جهانی باید این بخش را حمایت کند.
 
وی افزود: استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی در 5 سال آینده چارچوب بهتر را برای همه ما فراهم آورده و همه ما باید در سهم خویش تحت حمایت  این استراتژی بخش خصوصی را حمایت کینم، در این راستا وزیر کشاورزی افغانستان تعهد داد که از هیچ سعی و تلاش دریغ نکند و بخش را مسئولانه مدیریت کند.
 
ودصم نوشت: در این دیدار رئیس عمومی بانک جهانی تعهد داد که بانک جهانی در نظر دارد تا بخش منابع طبیعی را مورد حمایت و از وجوه بین‌المللی، وجه را در بخش تنظیم منابع طبیعی تخصیص و در آینده نزدیک برنامه وسیع تنظیم منابع طبیعی را در چارچوب استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی حمایت کند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *