عواقب ایجاد پنجره به ملک همسایه/ بررسی اعتبار رسید دستی برای اثبات پرداخت پول/ شهادت دروغ چه مجازاتی دارد؟

17:21 - 28 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۷۶۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.

ضروریاتی مانند آشنا شدن شهروندان با ضوابط حقوقی و قانونی حاکم بر روابط اجتماعی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین راهکارها در کاهش مراجعات مردم به دادگستری است. به همین منظور با بازخوانی سئوالات طرح شده از وکیل آنلاین تلاش می‌کنیم در جهت افزایش آگاهی‌های حقوقی مخاطبان نقش موثری را ایفا کنیم.

تبعات حقوقی ایجاد پنجره به ملک همسایه/ بررسی اعتبار رسید دستی برای اثبات پرداخت پول/ شهادت دروغ چه مجازاتی دارد؟


اگر پنجره همسایه به خانه شما دید داشته باشد، می‌توانید در ملک خود جلوی آن دیوار بکشید

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره ایجاد پنجره به ملک همسایه این است: «باسلام منزل مسکونی داشتیم که ضلع جنوبی ان باغ بود .این باغ الان تفکیک شده و کوچه ای بن بست بوجود امده که چهار پلاک مسکونی در ان ایجاد شده و گاز و برق و.. شهری هم دارد .با توجه به اینکه دیوار ملک ما حریم داشته برای اینکه هنگام ابیاری باغ دیوار ما را خراب نکند آیا این حریم متعلق به منزل مسکونی بوده یا متعلق به باغ بوده و اگر معمولا ملک مسکونی دارای حریم است الان ما حق داریم پنجره ای به این کوچه باز کنم» (پاسخ این سئوال را اینجا بخوانید)

تبعات حقوقی ایجاد پنجره به ملک همسایه/ بررسی اعتبار رسید دستی برای اثبات پرداخت پول/ شهادت دروغ چه مجازاتی دارد؟

رسید دستی برای اثبات پرداخت پول به طرف مقابل‌ ازنظر دادگاه معتبر است

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره دریافت رسید دستی در برابر پرداخت وجه این است: «باسلام به شخصی از آشنایان مبلغی را به عنوان قرض به مدت یک هفته پرداخت کردم و رسیدی دستی از او گرفتم . بعد یک هفته او گفت که چند روز به من مهلت بده تا پرداخت کنم . هی امروز و فردا کرد و الان حدود سه ماه است . اولا می توان به استناد رسید دستی وی از او شکایت کرد . ثانیا چه راه کاری دارد که من به پولم برسم ضمنا مبلغ حدود 5 میلیون تومان است.» (پاسخ این سئوال را  اینجا بخوانید)

تبعات حقوقی ایجاد پنجره به ملک همسایه/ بررسی اعتبار رسید دستی برای اثبات پرداخت پول/ شهادت دروغ چه مجازاتی دارد؟

شهادت دروغ جرم است و مجازات دارد

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره امضای بدون مطالعه شکایت بعنوان شاهد این است: «سلام،ببخشید اگه کسی بدون توجه به متن شکایت، پایین آن را به عنوان شاهد دعوا امضا کند،آیا مورد بازخواست قرار می‌گیرد؟» (پاسخ این سئوال را اینجا بخوانید)









ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *