فرانسوا فیون خبر کناره‌گیری از رقابتهای انتخاباتی فرانسه را رد کرد

16:10 - 13 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۸۵۰
فرانسوا فیون نامزد حزب جمهوریخواهان فرانسه ضمن رد خبر کناره‌گیری از رقابتهای انتخاباتی اعلام کرد که هیچ‌گاه به خاطر مسائل و اتهامات اخیر از رقابتهای انتخاباتی کناره‌گیری نمی‌کنم
فرانسوا فیونبه گزارش گروه بین‌الملل ، «آلن ژوپه» نخست‌وزیر اسبق فرانسه روز جمعه اظهار کرد که اگر«فرانسوا فیون» نامزد جمهوریخواهان در رقابتهای ریاست‌جمهوری فرانسه مجبور به کناره‌گیری شود آمادگی کامل دارد که به جای وی  در قابتهای ریاست‌جمهوری شرکت کند.

«آلن ژوپه» دراین‌باره افزود که من پنهان نمی‌کنم که آمادگی دارم که جای «فیون» در انتخابات شرکت کنم چرا که شرایط جدید برای حزب جهموریخواه شبیه یک خودکشی جعمی است.

در روزهای اخیر رسانه‌های فرانسوی اعلام کرده بودند که «فرانسوا فیون» به خاطر رسوایهای مالی برملاشده قصد دارد که از رقابتهای انتخاباتی فرانسه کناره‌گیری کند و «آلن ژوپه» را به عنوان جانشین خود معرفی کند.

«فرانسوا فیون» اما با وجود رسوایهای فساد مالی همسرش در مصاحبه‌ای ضمن رد اتهام اختلاس از بودجه عمومی  اعلام کرد که از رقابتهای انتخاباتی کناره‌گیری نخواهد کرد و گزارشهای مربوط به رسوایی مالی همسرش را نوعی «ترور سیاسی» نامید.

فرانسوا فیون متهم است که از محل منابع عمومی به همسر و فرزندان خود حقوق داده درحالی که هیچ کاری انجام نمی‌داده‌اند.

پس از اعلام این اتهامها نیروهای پلیس شروع به پرونده مالی وی کردند و در روند تحقیقات روز پنج‌شنبه برای دست‌یابی به مدارک بیشتر به منزل شخصی وی یورش بردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *