کره شمالی تصاویر آزمایش موشکی خود را منتشر کرد+فیلم

15:35 - 25 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۴۸۱
رسانه های کره شمالی روز دوشنبه تصاویر آزمایش موشکی این کشور را که روز گذشته اجرا شد منتشر کردند.
به گزارش گروه بین‌ الملل ، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کردند که دولت این کشور روز یکشنبه یک فروند موشک بالستیک دوربُرد را با موفقیت آزمایش کرده‌است.

بالستیک

خبرگزاری رسمی « KCNA» کره شمالی ضمن بیان اینکه که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور شخصا بر آزمایش موشکی روز یکشنبه نظارت داشت افزود که موشک دوربُرد Pukgukson از نوع سلاح های راهبردی است که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است. 

بالستیک

این آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ در دیدار اخیر خود با نخست‌ وزیر ژاپن اعلام کرده بود که با همکاری ژاپن سپر دفاعی محکمی در مقابل تهدید موشکی و هسته‌ای کره شمالی ایجاد خواهد کرد.

بالستیک

در پی این اقدام کره شمالی آمریکا و کره‌جنوبی خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این موضوع شدند و از دولت چین نیز خواستند که برای پاسخ مناسب به این اقدام  نقش سازنده‌ای به عهده بگیرد.

بالستیک

بنابه اعلام رسانه‌های خبری، شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه در نشستی اضطراری آزمایش موشکی کره شمالی را بررسی کند و احتمال اعمال تحریم های بیشتر علیه «پیونگ یانگ» وجود دارد.

کره شمالی

کشورهای چین، روسیه، و ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌هایی آزمایش موشکی «پیونگ یانگ» را محکوم کرده چرا که این اقدام کره شمالی را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌دانند.

فیلم اعلام پرتاب موفقیت‌آمیز موشک بالستیک در تلویزیون کره شمالی را اینجا مشاهده کنید.




کارشناس سیاسی
|
-
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
تحریمها بیشتربرعلیه کره شمالی دردی را دوا نمیکند؟ این شانتاژ گری و شاخ شانه کشیدن آمریکائیها است که باعث شلیک این موشکها شده؟ آمریکا دردنیا داره اعتبار سیاسی خودش را از دست میدهد و بعنوان یک کشور حقه باز وبی اعتماد مطرح هست.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
کره شمالی کار خوبی نکرده ولی هرکشکری باید تو دنیا واسه خودش 1سری صلاح داشته باشه .اگه بخوان به حرف امریکا عمل کنن میگه تفنگ ساچمه ای هم نداشته باشین تحریم ها فقط خود امریکا رو بدهکارتر میکنه مردم کره شمالی شدیدا عقاید ضد امریکایی دارن و پشتیبان نظامشون هستن
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
دقیقا خاطرم نیست چه سالی بود کاندولیزا رایس با افتخار اعلام کرد که با کره شمالی به توافق رسیده اند و از ایران خواست تا کره شمالی رو الگو قرار دهد تصاویری هم از تخریب راکتور کره نمایش داده شد یک سال بعد که امریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد اولین بمب اتم کره متولد شد 2015 هم جان کری از کره خواست تا ایران رو الگو قرار دهد! منتها این بار امریکا اشتباه نکرد و هر گونه امکان برگشت رو برای ایران از بین برد
1111
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
ایول کره شمالی دمت گرم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *