تمامی اقدامات و اظهارات ضد ایرانی دولتمردان آمریکایی پس از تحلیف ترامپ +جزئیات

5:00 - 19 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۰۷۲
پایگاه شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی به اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهور تازه کار آمریک طی دو هفته اخیر و بعد از مراسم تحلیف پرداخت.
رزمایش
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی به اقدامات ضد ایرانی دونالد ترامپ طی دو هفته اخیر و بعد از مراسم تحلیف پرداخته است.

در این گزارش آمده است که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا تنش‌های میان آمریکا و ایران طی روزهای اخیر شدت یافته است.

سی.ان.ان در گزارش خود اقدامات ترامپ و واکنش ایران در برابر آن را اینگونه توصیف می‌کند:

27 ژانویه:

در روز 27 ژانویه دونالد ترامپ دستور اجرایی مربوط به ممنوعیت ورود مهاجران از 7 کشور به آمریکا تا 3 ماه و نیز ممنوعیت ورود پناهجویان از سراسر جهان به این کشور تا 4 ماه را امضا کرد.

28 ژانویه: 

روز 28 ژانویه وزارت امور خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای این اقدام ترامپ را محکوم کرده و آن را توهینی بزرگ به مسلمانان و به خصوص ملت ایران توصیف کرده است.

در این بیانیه نوشته شده است: این اقدام آمریکا در تاریخ به عنوان هدیه‌ای از سوی آمریکا به گروه‌های افراطی و حامیان آنها ثبت خواهد شد.

سی.ان.ان نوشت: ایران تهدید کرد که عمل متقابل را از طریق اقدامات کنسولی، حقوقی و دیپلماتیک انجام خواهد داد.

29 ژانویه:

سی ان ان می نویسد : در تاریخ 29 ژانویه ایران آزمایش موشک بالستیک به اجرا گذاشت که این اولین آزمایش موشکی ایران بعد از آغاز ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا به شمار می رود.

30 ژانویه: 

مقامات آمریکا در پی آزمایش موشکی ایران از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه اضطراری در راستای بررسی آزمایش موشکی ایران شدند و ادعا کردند که آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت است.

در گزارش سی.ان.ان آمده است: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در دیدار 15 فوریه خود با ترامپ، موضوع تجدید تحریم علیه ایران را به بحث خواهد گذاشت.

31 ژانویه:

شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه داد و وزارت امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که این آزمایش موشکی نقض قطعنامه شورای امنیت نیست.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز ادعا کرده است: آزمایش موشکی ایران کاملا غیر قابل قبول است و پاسخ آمریکا واضح خواهد بود.

1 فوریه:

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تحریک آمیز خواندن آزمایش موشکی ایران ادعا کرده است که این آزمایش موشکی نقض قطعنامه شورای امنیت بوده و آمریکا رسما ایران را تحت نظر گرفته است.

2 فوریه:

دونالد ترامپ اعلام کرده که تمامی گزینه‌ها در مورد ایران بر روی میز است.

مقامات ایران اظهار داشتند که سخنان دونالد ترامپ ادعای بی اساس است و ایران به برنامه موشکی خود ادامه خواهد داد.

گزارش‌هایی نیز مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران در واکنش به آزمایش موشکی منتشر شده است.

3 فوریه:

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که 25 شخص و نیز نهاد ایرانی را مورد تحریم‌های جدید قرار داده است.

در واکنش به این اقدام آمریکا، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که در عملی متقابل، اشخاص و نهادهای آمریکایی که گروه‌های افراطی و تروریستی را در منطقه ایجاد و یا از آنها حمایت می‌کنند،  مورد تحریم قرار خواهد داد.

«جیمز روبارت» قاضی فدرال ایالت واشنگتن نیز حکم تعلیق موقت دستور جدید ترامپ را صادر کرد.

4 فوریه:

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا ایران را بزرگترین حامی تروریست در منطقه عنوان کرد.


انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *