نقل قولی از یک روزنامه اصلاح طلب درباره اداره نانوایی ها توسط وزرا/ روایت کیهان از فردی که جلوی قفس میمون ها ادا درآورد!/ خبر وطن امروز از طبع شعر یک مسئول دولتی/ شرق: مردم شکیبا باشید

9:27 - 31 تير 1395
کد خبر: ۲۰۰۱۰۲
روزانه نشریات زیادی در کشور منتشر می‌شوند؛ نشریاتی که دارای جهت گیری‌های سیاسی خاصی هستند و هر کدام مطالبات طیف‌های متنوع سیاسی کشور را نمایندگی می‌کنند.
دکه مطبوعاتی میزان/31 تیرماه 95گروه سیاسی: روزانه نشریات زیادی در کشور منتشر می‌شوند؛ نشریاتی که دارای جهت گیری‌های سیاسی خاصی هستند و هر کدام خواسته‌ها و مطالبات طیف‌های متنوع و متکثر سیاسی کشور را نمایندگی می‌کنند؛ گروه سیاسی در راستای ایفای رسالت اطلاع رسانی قصد دارد گلچینی از مطالب این نشریات را در بسته ای خبری پیشکش نظر مخاطبان خود کند؛ بدیهی است انتشار این مطالب صرفا با هدف آشنایی مخاطبان با خط و ربط سیاسی و جناحی نشریات کشور است و هیچگونه نگاه و موضع تاییدی یا انتقادی نسبت به آن‌ها از سوی متبادر نمی‌باشد.


حمایت

در بخشی از یادداشت شماره امروز این روزنامه می خوانیم: باید به فکر چاره بود و با توجه به سیاست ریاکارانه دشمن، تدابیری برای پیش‌گیری از نقض‌ عهدهای بعدی اندیشید. به نظر نگارنده، ادامه این روند از سوی دشمنان موجب می‌شود تا برجام، به ابزاری برای کنترل رفتار ایران و اهرمی برای پذیرش استاندارهای غرب تبدیل شود. اکنون زمان آن فرا رسیده که مقامات کشورمان با اقداماتی هوشمندانه – به گونه‌ای که ناقض برجام نباشد – پاسخی شایسته به بدعهدی‌ها و کارشکنی‌های غرب بدهند. عملی کردن مولفه‌هایی که اقتدار همه جانبه انقلاب اسلامی را تضمین می‌کنند (اقتصاد مقاومتی، سند چشم‌انداز بیست ساله در افق 1404 و ...) در کنار اقداماتی که در سطح جهانی باید پیگیری شوند، می‌تواند کفه موازنه را به نفع ایران سنگین کند و تا حد زیادی از میزان تهدیدات و بدعهدی‌ها بکاهد. یقیناً تدبیری که بر پایه تدبیر عقلا و دلسوزان کشور در مواجهه با خصومت‌ها اندیشیده شود، متضمن منافع انقلاب و کشور خواهد بود و جز از طریق همراهی، همدلی و همکاری حاصل نخواهد شد.

روزنامه کیهان

در بخشی از یادداشت شماره امروز این روزنامه می خوانیم: بنا به دلایل متقن و متعدد، سال دوم توافق هسته‌ای، سالی سخت‌تر و پرچالش‌تر از سال نخست آن خواهد بود. آمریکایی‌ها کلاه‌های متعدد و بعضا خطرناکی را برای سر ملت ایران تدارک دیده‌اند. جنوب غرب آسیا امروز به دریایی از خون و آتش می‌ماند که جمهوری اسلامی ایران تنها جزیره امن آن است. حفظ این اقتدار و امنیت، منوط به تحکیم مولفه‌های قدرت ملی است. دقیقاً همان چیزی که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند.

آرمان: برخی وزرا صلاحیت اداره یک نانوایی را هم ندارند

در بخش اخبار ویژه این روزنامه میخوانیم: اصلاح طلبان با فرافکنی سعی دارند ناکارآمدی‌های دولت یازدهم را از گردن خود باز کنند و بر دوش روحانی و کابینه بیاندازند.

در این زمینه آرمان  نوشت: ‌آقای جهانگیری مسئول ستاد مبارزه با فساد، قاچاق و پیگیری اقتصاد مقاومتی هستند. مردم کشور زیر بار رکود بی‌سابقه‌ای هستند، مگر امروز همین مردم در چند شیفت کار نمی‌کنند! مگر دارنده مدرک دکترا در ایران راننده آژانس نیست؟ وی می‌افزاید: مشکل را باید آنجا دید که شایستگان امروز بر کرسی‌های هدایت دولت تکیه نزده‌اند و بیشتر کسانی که مسئولیت دارند با رابطه بر آن صندلی‌ها نشسته‌اند که توان اداره یک نانوایی را هم ندارند. امید است همه از صمیم قلب به فکر اصلاح کشور باشیم. اگر ما رفاقت، رانت و رابطه را کنار نگذاریم، با هر روشی بخواهیم کشور را اداره کنیم با مشکل رو‌برو خواهیم شد.


در ستون گفت و شنود این روزنامه همچنین می خوانیم:

گفت: خانم «ترزا می» نخست‌وزیر جدید انگلیس در اولین نطق خود در پارلمان این کشور گفته است «من از فشار دادن دکمه سلاح هسته‌ای هیچ ترسی ندارم»!
گفتم: روز اول کارش بوده، قمپز درکرده و خواسته نمایندگان مخالف در داخل و دشمنان بیرونی انگلیس را بترساند!
گفت: ولی خودش اگر سوسک ببیند از ترس سکته می‌کند.
گفتم: پیر‌زن با اینکه یک پایش لب گور است، ادای آدم‌های درست و حسابی و قدرتمند را درآورده!
گفت: آخه کدام آدم احمقی، تهدیدهای او را جدی می‌گیرد و باور می‌کند!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو رفته بود باغ وحش، جلوی قفس میمون ادا در‌می‌آورد، میمونه بهش میگه؛ به جای اینکه ادا دربیاری و اطوار بریزی بگو چطوری فرار کردی که من هم فرار کنم!

رسالت

در بخشی از یادداشت شماره امروز این روزنامه می خوانیم: خبر کودتا ، ظرف چند ساعت و به سرعت در صدر اخبار رسانه هاي جهان قرار گرفت و حتي اخبار حادثه تروريستي فرانسه را تحت الشعاع خود قرار داد . آنچه در موضوع کودتا از همه مهمتر است و بايد بيش از همه به آن پرداخت ، نقش بي بديل مردم است . با آنکه کودتا در نيمه شب که مردم در خواب بودند صورت گرفت و اصلي ترين مراکز حکومتي در همان ساعات اوليه تسخير شد وکودتا گران بيانيه خود را از آنتن رسانه دولتي ترکيه خواندند وبا وجود اين که اينگونه اقدامات معمولا نشانه پيروزي کامل يک کودتا و بر سر کار آمدن حکومت نظاميان است ، اما اين بار ، حضور يکپارچه مردم در خيابانها ، ظرف چند ساعت ، صحنه را تغيير داد ، کودتاي نظامي تمام عيار را درهم شکست و توطئه دشمن را ناکام گذاشت . موفقيت هاي اوليه کودتاگران ترديدي باقي نمي گذارد که عوامل بيروني و دروني ، بسيارحساب‌شده ، هوشمندانه وهماهنگ و بر اساس طرح و برنامه دقيق و سنجيده وارد عمل شده و حکومت اردوغان را غافلگير کرده اند .


وطن امروز

در بخشی از یادداشت شماره امروز این روزنامه می خوانیم: اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید ما از رکود عبور کردیم ولی ارج با 80 سال سابقه در سال 95 تعطیل می‌شود یعنی آقای رئیس‌جمهور هم اهل شعرند، و ایضا کارخانه قند ورامین و تنها تولیدکننده ماده اولیه چرم و فلج شدن فولاد و.... وقتی جناب روحانی شهریور 93 می‌گوید ما از رکود عبور کردیم و امروز می‌گوید ما در کشور مشکل رکود داریم یعنی ایشان هم دستی در شعر دارند، آن هم اشعاری با مضمون طنز البته تلخ(!) برای مردم شنونده! آقای رئیس‌جمهور با وعده 100 روزه اقتصادی آمد اما در تمام این سال‌ها از «عبور از رکود» تنها شعارش را از زبان دولتی‌ها شنیده‌ایم. پس ما هم تکرار می‌کنیم با «شعر» چیزی درست نمی‌شود.


شرق



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *