ایران به تقویت بنیه دفاعی و برنامه موشکی ادامه می‌دهد

16:18 - 14 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۴۹۲۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جمهوری اسلامی اقدامات خود را در جهت تقویت بنیه دفاعی از جمله مساله موشکی ادامه می‌دهد.
ایران به تقویت بنیه دفاعی و برنامه موشکی ادامه می‌دهدبه گزارش گروه سیاسی ،اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در اهمیت حفظ توان موشکی کشور در برنامه رویداد رادیو گفتگو، اظهار کرد: آمریکا از این موضوع عصبانی است؛ اینجا بحثِ زورگویی است و ما نیز زیر بار این فشار نخواهیم رفت.

وی افزود: ملت ما بر این اساس سیاست خود را از سال‌های دفاع مقدس پایه‌ریزی کرده و به لطف خدا در چارچوب سلاح های متعارف به توانمندی بسیار بالایی دست یافته ایم.

کوثری ادامه داد: کشورهایی از جمله آمریکا که از این نوع سلاح ها برخوردار هستند، اینگونه وانمود می کنند که چرا شما دست به چنین کاری می زنید؟

وی تصریح کرد: آمریکایی ها عصبانی هستند و اعلام می کنند که این موضوع را در سازمان ملل پیگیری می کنند؛ اینجا بحث منطق نیست و بحث زورگویی و فشار است و ما نیز زیر بار این فشار نخواهیم رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: ما کار خود را دنبال می کنیم؛ آن ها هم سر کار خود بروند و بدانند این سخنان خریدار ندارد و ما زیر بار این زورگویی نخواهیم رفت.

این نماینده مجلس اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در چارجوب قوانین بین الملل و سلاح های متعارف تعریف کرد و افزود: اگر هر کشور قدرتمند و دارای بنیه دفاعی نباشد، دیگر کشورها به آن تجاوز کرده چراکه فاقد توانمندی است ولی اگر ما این توانمندی را ایجاد کنیم، خواهیم توانست مذاکره کرده و از موضع قدرت نیز وارد می شویم.

کوثری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ادامه مذاکره با کشورها، منهای برخی استثنائات، گفت: ما حرف و منطق داریم و ابایی از مذاکره نداریم و از این طرف نیز اقدامات خود را در جهت تقویت بنیه دفاعی از جمله مسئله موشکی ادامه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که می گویند امروز فقط زمان مذاکره است، خطای بزرگی انجام می دهند که خیانتی به ملت ایران و دیگر نسل هاست.

دهقان: عده‌ای درپی راضی کردن امریکا هستند و سیاست غرب را دنبال می کنند!

در ادامه محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: اگر این توان دفاعی را نداشتیم، ظرف سال های گذشته امنیت را از ما سلب کرده بودند و هیچ کس تردیدی ندارد که اگر دشمنان از ما نهراسند، یک روز هم در تجاوز به کشور دریغ نمی کنند.

وی ادامه داد: دشمن می خواهد ما را خلع سلاح کند؛ در حوزه هسته ای ما را به عقب نشینی وادار کردند و ما حدود 15 سال فعالیت هسته ای خود را تعلیق و محدود و متوقف کردیم!

دهقان تصریح کرد: مولفه بعدی قدرت ما، حوزه موشکی است و طبیعی است که دشمن می خواهد همان بلایی که بدست خودمان بر سر فعالیت هسته ای آوردند، بر سر حوزه موشکی آورند.

وی ادامه داد: در داخل کشور عده ای که در پی راضی کردن آمریکا هستند، همان سیاست مخدوش کننده غرب را دنبال می کنند و اگر بر فرض محال اشتباه زمینه هسته ای را دوباره تکرار کنیم، این مسئله دشمنی امریکا با ایران تمام نمی شود.

دهقان یادآور شد: اگر قدرت دفاعی را بدست خودمان از بین ببریم، قطعا باید با دست خالی با آنان بجنگیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *