تشریح آخرین وضعیت پرونده موسسه ثامن الحجج/ بابک زنجانی هنوز بدهی‌هایش را پرداخت نکرده است

17:19 - 10 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۲۶۰۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قاضی صلواتی بیان کرده است که ختم دادرسی در رابطه با پرونده بابک زنجانی اعلام شده و منتظر بخش دیگری از این پرونده هستند تا رای را صادر کنند، گفت: آخرین دفاع اخذ شده و دادگاه مشغول وظیفه خود است ما درخواست کردیم که در صدور حکم اقدام شود.
تشریح آخرین وضعیت پرونده موسسه ثامن الحجج/ بابک زنجانی هنوز بدهی‌هایش را پرداخت نکرده استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست مبارزه با جرم پول شویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم در حوزه های مقابله، پیشگیری و تشدید نظارت‌ها بتوانیم وضعیت جرایم پولی و بانکی را مهار کنیم و پرونده‌هایی که در این زمینه وجود دارد زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در ارتباط با پرونده موسسه ثامن الحجج گفت: همکاری بسیاری خوبی با بانک مرکزی شروع شده و ما به تدریج از پرداخت سپرده‌های 3 میلیونی شروع کردیم و به مرز 15 الی 20 میلیون رسیدیم و به تدریج پول‌ها را پرداخت می کنیم و از طرفی بانک پارسیان هم در این زمینه همکاری می‌کند بنابراین امیدواریم تا جایی که امکان پذیر است کسانی که پول کمتری داده‌اند وجوهشان پرداخت شود.

جعفری دولت آبادی افزود: پرونده قضایی تشکیل شده و تحت نظارت دادستانی در سراسر کشور پرونده‌ها در تهران نهاده شده و تمام پرونده‌های موسسه به تهران ارجاع داده شده است، امیدواریم مردم به حقوقشان برسند و فضای آرامشی در سال جدید برایشان فراهم شود.

دادستان تهران افزود: سپرده گذاران به ترتیب مراجعه کنند تا وجوهشان پرداخت شود تعداد آنها زیاد است و ما از وجوه کم شروع کردیم و امیدواریم با تامین وجوه، پول مردم پرداخت شود.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قاضی صلواتی بیان کرده است که ختم دادرسی در رابطه با پرونده بابک زنجانی اعلام شده و منتظر بخش دیگری از این پرونده هستند تا رای را صادر کنند، گفت: آخرین دفاع اخذ شده و دادگاه مشغول وظیفه خود است ما درخواست کردیم که در صدور حکم اقدام شود

وی ادامه داد: این پرونده چندین بخش دارد که بخش نفتی و پولی آن انجام شده و سایر بخش ها که مربوط به شرکت نفت و مسائل مربوط به تجارت ها و مسائل ارزی آن است، مفتوح و در حال انجام است این دو بخش جدا است و با کیفر خواست جدایی احتمالا به دادگاه ارسال می‌شود.

دادستان تهران گفت: ما منتظر صدور حکم هستیم، وزارت نفت با توجه به وکالتی که متهم در اوایل دستگیری به ما داده فروش اموال را شروع کرده اما اموال تکافوی بدهی را نمی‌کند و امیدواریم در سال جدید راهکارهایی برای جبران باقی مانده بدهی پیش بینی شود تا آنجایی که می دانم تا حالا پولی واریز نشده و امروز پیگیری کردم و گفتند پولی واریز نشده است بنابراین منتظر صدور حکم هستیم تا به مرحله اجرا برسد.

وی در پایان درباره رای ندادن یکی از سران فتنه در حصر و اطلاعیه دادستانی در این خصوص گفت: اطلاعیه همان بود که اعلام کردیم و تا لحظه‌ای که اعلام کردیم وی رای نداده بود، بعد هم پیگیری کردیم و هماهنگ شد ولی چون دیرتر از وقت مقرر بود امکان رای دادن فراهم نشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *