مردم ما این بصیرت را دارند که بین اصل نظام و مشکلات موجود تفاوت قائل شوند

21:25 - 01 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۱۷۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
آیت الله آملی لاریجانی در جمع مردم بابل گفت: مردم ما این بصیرت را دارند که بین اصل نظام و مشکلات موجود تفاوت قائل شوند و این مردم، هر گاه اصل نظام مورد تهدید واقع شد، با حضور خود در صحنه، بصیرت خود را نشان دادند و دشمنان ما باید بدانند که مردم ما راه خود را شناخته‌اند و به حرف اجانب گوش نمی دهند.
به گزارش ، آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه امشب (شنبه) طی سخنانی در جمع مردم متدین و شهید پرور بابل با تبیین مفهوم بصیرت در دین اظهار کرد: در کتب روایی  در باب بصیرت روایات متعددی آمده است و در دعای 23 صحیفه سجادیه امام(ع) از حق متعال می‌خواهد منت گذارد بر صحت و امن در بدن و بصیرت در دین.

وی در ادامه با اشاره به روایتی گفت: هر کس در دینش تفقّه نکند، اشتباهات او بر کارهای صحیحش فزونی می‌یابد؛ چرا که تفقّه در دین، کلید بصیرت است و سبب ساز مدارج بالاست.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بصیرت یک کیمیاست که عمل قلیل با آن از عمل کثیر بدون آن افضل است، گفت: انسان هر چقدر برای تحصیل بصیرت تلاش کند، ارزشمند است و انسان برای اینکه  از جاده حقیقت خارج نشود، باید اعمالش توام با بصیرت باشد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دعایی که در جلد دوم اصول کافی آمده است، اظهار داشت: امام از خداوند در حین تاریکی، نور تقاضا می کند و از خدا می‌خواهد در وقتی که فتنه موجب شبهه برای انسان می شود، بصیرت اعطا کند.

وی با بیان اینکه بصیرت در دین در دو مقام شناخت دین و اجرای دین خلاصه می شود، گفت: ممکن است انسانی عالم به دین باشد، اما در عمل کوتاهی کند و حتی گاهی محل وسوسه‌ها و تردیدها شود. در جریان فتنه 88 همین طور شد و در آن فتنه آنهایی که با بصیرت بودند، راه حق برایشان روشن بود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم عزیز و فهیم ما نشان داده اند که بصیر هستند و از مسئولان جلوترند، گفت: یک روستایی که شاید خواندن و نوشتن هم بلد نباشد، می‌گوید: من با حضور در انتخابات پاسخ محکمی به دشمن می‌دهم که این امر حکایت از بصیرت و فهم آن روستایی عزیز دارد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه در فضایی هستیم که هم توانایی ها و هم تهدیدها زیاد است، تصریح کرد: انسانِ با بصیرت در مسیری حرکت می کند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و ما خدا را شاکریم که دارای چنین مردمی هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما این بصیرت را دارند که بین اصل نظام و مشکلات موجود تفاوت قائل شوند و این مردم هر گاه اصل نظام مورد تهدید واقع شد، با حضور خود  در صحنه بصیرت خود را نشان دادند و دشمنان ما باید بدانند که مردم ما راه خود را شناخته‌اند و به حرف اجانب گوش نمی دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *