ضرورت سیاستگذاری مناسب در در حوزه پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی

0:00 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۰۰۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
باغ‌شیرین گفت: سیاستگذاری مناسب در حوزه پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی با توجه به پیامدهای گسترده‌ای که در بر دارد یک ضرورت اساسی در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، «غلامرضا باغ شیرین» در نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار کرد :سیاستگذاری مناسب در حوزه پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی باعنایت به پیامدهای گسترده ای که در بر دارد یک ضرورت اساسی در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا در استان محسوب می شود .

وی افزود:متاسفانه ایران در منطقه دومین و در سطح جهان هفتمین کشور عمده مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می شود و سن شروع به استفاده از لوازم آرایشی در بازه ای ده ساله از هجده سالگی به سیزده سالگی کاهش یافته است.

رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت :سودهای هنگفتی  درفرآیند تجارت غیرقانونی و قاچاق لوازم آرایشی نصیب گروه ها وباندهای فرصت طلب می شود، تجارتی که بعضا توام با پیامدهای ناخوشایند و وخیمی برای کاربران لوازم تقلبی و قاچاق آرایشی و بهداشتی حوزه بهداشت و درمان است.

باغ شیرین در ادامه با تاکید بر اتخاذ پیشگیری های فرهنگی در خصوص قاچاق لوازم آرایش و بهداشتی بیان داشت :منویات مقام معظم رهبری در تبیین ویژگی های سبک زندگی اسلامی – ایرانی باید مدنظر تمام مسئولین نهادها و سازمان های متولی قرارگیرد.

چراکه تغییر سبک زندگی،جنگ نرم و سلطه غیرمستقیم باشگردهای خاصی از سوی اردوگاه دشمن اعمال می شود و ترویج مصرف گراییدر حوزه لوازم آرایشی به طورقطع باگفتمان انقلاب اسلامی منافات دارد.

رئیس اداره پیشگیری های امنیتی و وضعی دادگستری کل استان بااشاره به اقدامات مدنظر کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ابراز کرد:شناسایی سرباندهای قاچاق کالاهای سلامت محور ،نظارت بر اجرای طرح اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی ،براندازی اماکن انبار و نگهداری کالاهای قاچاق و نظارت مستمر بر محورهای مواصلاتی و اماکن عرضه ی محصولات آرایشی و بهداشتی استان،در کاهش انگیزه های قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی مثمرثمر است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *