رسیدگی به بیش از 100 و دوازده هزار پرونده در 9 ماهه گذشته

1:15 - 25 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۷۲۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
زبیدی نیا از رسیدگی به بیش از 112 هزار پرونده در 9 ماهه گذشته در استان خوزستان خبر داد.
«عبدالعباس زبیدی‌نیا» در گفت‌وگو با اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف استان خوزستان تلاش‌های فراوانی در جهت وظیفه اصلی این شورا‌ در جهت صلح و مصالحه، انجام می‌دهد و در این راه موفق بوده است.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته، ۱۱۴ هزار پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است. از این تعداد، ۱۱۲ هزار پرونده رسیدگی شده و ۲۳ هزار پرونده به صلح و سازش رسیده است. این در حالی است که در این مدت پرونده‌هایی بسیار سنگین و حتی پرونده‌هایی با ۴ قتل، نیز داشته‌ایم.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: شورای حل اختلاف خوزستان در قضیه صلح و سازش در ۱۲ سال گذشته بسیار خوب عمل کرده است. اگر چه نواقص زیاد است ولی به صورت مستمر فعالیت‌ها را از نظر گزینش، بازرسی، حفاظت، انفورماتیک و غیره کنترل می‌کنیم. در موارد بسیاری کمبود داشته‌ایم ولی با این حال تلاش خود را کاهش ندادیم و به سمت ارتقای هر چه بیشتر شوراهای حل اختلاف بودیم.

زبیدی نیا خاطر نشان کرد: برای ۲۰۰ نفر از قضات استان ابلاغ صادر شده که از این تعداد، ۱۳۶ نفر به صورت پاره وقت، ساعتی و تمام‌وقت با ما همراه هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۳ نفر قاضی شورای حل اختلاف در خوزستان داریم که انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار داشت: در گزینش شورای حل اختلاف بسیار حساس بوده‌ایم و سعی شده به صورت فعال برای جذب نیرو قدم برداریم. پرسنل ستادهای ما بیش از 2000 نفر هستند که ۱۴۰۰ نفر عضو و بقیه پرسنل، ستادی هستند. از این میان ۸۳ نفر دارای مدرک دکترا و کارشناس ارشد، ۹۷۲ نفر لیسانس، ۲۰۵ نفر فوق دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند.

زبیدی‌نیا در ادامه گفت: همچنین ۵۳ مجتمع شورای حل اختلاف در خوزستان وجود دارد که ۳۶ مجتمع شهری و ۱۷ مجتمع روستایی هستند و در مجموع ۵۰۹ شعبه داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *