نیروی دریایی ایران در خلیج عدن بیش از سه هزار فروند کشتی را اسکورت کرده/ در مقابل دزدان دریایی 200 مورد درگیری مستقیم داشتیم

10:20 - 01 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۱۲۹۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در حال حاضر کشتی های نیروی دریایی در خلیج عدن بیش از سه هزار و 325 فروند کشتی را اسکورت کرده و در مقابل دزدان دریایی 200 مورد درگیری مستقیم داشتیم و بیش از 700 کیلومتر دریانوردی کردیم و 2500 روز ناوگروه های ما تا به امروز دریانوردی در آبهای جهان را داشته اند که این نشان از اقتدار نیروی دریایی راهبردی است.
حضور نیروی دریایی در بنادر مختلف یک اقدام سیاسی است/ توسعه سواحل مکران در دستور کار نداجابه گزارش خبرنگار گروه سیاسی میزان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ ولایت 94 در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

امیر سیاری با بیان اینکه فردا از تعدادی پروژه خودکفایی نیروی دریایی ارتش در ستاد این نیرو رونمایی می شود افزود: افتتاح حوض شناور در بندرعباس و بوشهر و الحاق هواپیمایی ترابری و بالگردها در جنوب کشور از دیگر برنامه های هفته نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی ادامه داد: ناوگروه 37 نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن الوند و تمب دهم آذرماه به منطقه مأموریت خود اعزام خواهد شد. همچنین ناوگروه سی و ششم نیروی دریایی ارتش در حال حاضر در خلیج عدن مشغول انجام فعالیت می باشد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر کشتی های نیروی دریایی در خلیج عدن بیش از سه هزار و 325 فروند کشتی را اسکورت کرده و در مقابل دزدان دریایی 200 مورد درگیری مستقیم داشتیم و بیش از 700 کیلومتر دریانوردی کردیم و 2500 روز ناوگروه های ما تا به امروز دریانوردی در آبهای جهان را داشته اند که این نشان از اقتدار نیروی دریایی راهبردی است.

امیر سیاری افزود: در سال جاری تاکنون 12 مورد رزمایش داشته ایم. رزمایش های امنیت پایداری، ناو شکن ها، جنگ های الکترونیک، پرتاب موشک و اژدر، زیردریایی و همچنین دو مورد رزمایش با کشورهای خارجی از جمله هند و روسیه داشته ایم.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس 150 عملیات اسکورت را داشته و همچنین حماسه 34 روزه خرمشهر را دریادلان نیروی دریایی با موفقیت گذرانده اند که این گوشه ای از توان نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *