برنامه‌ای برای به کارگیری مربیان پیش دبستانی نداریم/منابع آموزش و پرورش بازنگری و مدیریت می‌شود

14:39 - 04 شهريور 1393
کد خبر: ۳۴۴۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس با کلیات طرح به کار گیری مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی به صورت حق التدریس مخالفت کرده اند، هیچ برنامه‌ای برای استخدام در مقطع پیش دبستانی نداریم.

: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید منابع آموزش و پرورش را مورد بازنگری و مهندسی قرار دهیم، از این رو بخش عمده ای از انرژی مدیران و برنامه ریزان این وزارتخانه در ماه‌های اخیر صرف اشاعه فرهنگ مدیریت منابع شده است.

سید محمد بطحایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور خاطر نشان کرد: با گذشت سی و یک دوره از برپایی این اجلاس، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، سیاست‌های کلان وزارتخانه و خط مشی‌های آن در حوزه اجرا باید طی سال تحصیلی جدید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: در طی روزهای برگزاری اجلاس، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها سیاست و خط مشی ها را به طورمستقیم از زبان وزیرو معاونان وی شنیدند، سوالات و نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را مطرح کردند که این روند به نوعی بسیج شدن برای استقبال از سال جدید است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه سی و یکمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور با حضور 750 نفر از روسای مناطق کشور برگزار شد و دوشنبه شب به کار خود پایان داد، اظهار کرد: هزینه زیادی برای برپایی این اجلاس پرداخت شد، اما امیدواریم اثر بخشی مفیدی را به دنبال داشته باشد و روسای آموزش و پرورش مناطق با دانش و بینش بیشتری فعالیت کنند.

بطحایی آموزش و پرورش را نیازمند مدیریت منابع دانست و تصریح کرد: باید منابع آموزش و پرورش را مورد بازنگری و مهندسی قرار دهیم، از این رو بخش عمده ای از انرژی مدیران و برنامه ریزان این وزارتخانه در ماه‌های اخیر صرف اشاعه فرهنگ مدیریت منابع شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید توجه ویژه ای به منابع مالی، فیزیکی و انسانی در آموزش و پرورش داشته باشیم و برخی از فرایندها را اصلاح کنیم تا بتوانیم منابع کافی را به انجام فرآیندها و برنامه‌های جدید اختصاص دهیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با وضعیت نیروهای مازاد درآموزش و پرورش عنوان کرد: در طی ماه‌های آینده سعی داریم نیروهای مازاد را به روش موثر به محل‌هایی که کمبود نیرو داریم هدایت کنیم. زیرا که باید نظام اتلاف منابع را کاهش دهیم که این رویکرد تاثیرات خود را به تدیج در نظام آموزش کشور خواهد گذاشت.

بطحایی با بیان این مطلب که هیچ استخدامی برای مقطع پیش دبستانی در برنامه خود نداریم و برگزاری آزمون برای استخدام در این مقطع منتفی است، درباره استخدام نیرو در این اظهار کرد: اگر این مصوبه در مجلس به تصویب می رسید، آموزش و پرورش مکلف می شد، در این بخش پذیرش نیرو داشته باشد در آن شرایط اولویت با به کارگیری با معلمان پیش دبستانی بود که در حال حاضر در حال کار هستند.

وی در خاتمه افزود: به عبارتی  با توجه به اینکه نمایندگان مجلس با کلیات طرح به کار گیری مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی به صورت حق التدریس مخالفت کرده اند، هیچ برنامه‌ای برای به کار گیر این افراد در مقطع پیش دبستانی نداریم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *