رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

غربی‌ها در مذاکرات منصف نیستند/ سخنان رهبری نشان از برگزاری آزادترین انتخابات دنیا در ایران دارد

15:07 - 22 مرداد 1393
کد خبر: ۲۴۴۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه مشخص است اگر بنده نقشی در انتخابات سال گذشته داشتم به واسطه این تحلیل و آگاهی شما جوانان بوده است. من می دانستم که نمی گذارند در انتخابات شرکت کنم، اما باز هم آمدم؛ چرا که می دانستم چه می شود.

: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه مشخص است اگر بنده نقشی در انتخابات سال گذشته داشتم به واسطه این تحلیل و آگاهی شما جوانان بوده است. من می دانستم که نمی گذارند در انتخابات شرکت کنم، اما باز هم آمدم؛ چرا که می دانستم چه می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با جوانان اصلاح طلب و نمایندگان گروه های دانشجویی و اصول گرا، اظهار کرد: خدا را شکر جوانان کشور ما به مرحله ای از بلوغ فکری رسیده اند که به خوبی مسائل را تشخیص و تحلیل می کنند. با توجه به این اتفاق، بنده به آینده ایران و اسلام بسیار خوش بین هستم؛ چرا که اگر در کشور ما تحلیل ها درست باشد، به مسائل حاشیه ای پرداخته نخواهد شد.

دولت حرکت خود را با عقلانیت ادامه دهد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان و خواسته های برخی جوانان حاضر در این دیدار درباره دولت، تصریح کرد: در حال حاضر شاید برخی توقعات از دولت برآورده نشده باشد. بنده می دانم چه عوامل، مشکلات و سنگ اندازی هایی جلوی پای دولت وجود دارد، اما دولت باید با عقلانیت حرکت خود را انجام دهد تا پردوام بماند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که دولت تا به حال موضع گیری های درستی در تمامی عرصه ها داشته است. موضع گیری هایی که همراه با تجربه و علم بوده، البته خاصیت علم این است که اگر یک قدم برداشته شود گام های بعدی بلندتر خواهد بود.

ایران می تواند الگوی کشورهای اسلامی باشد

وی یادآوری کرد که جمهوری اسلامی ایران با توجه به پتانسیل هایی که دارد می تواند برای کشورهای جهان، کشورهای اسلامی و حتی جهان سوم شاخص شایسته ای باشد. اگر ما یک کشور مترقی اسلامی باشیم خود این باعث می شود که راه اسلام و اهداف انقلاب را گسترش دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اقدامات دولت برای استفاده از پتانسیل های موجود در کشور، گفت: دولت توانسته است در راستای مصالح اقتصادی و اجتماعی قدم های خوبی بردارد و تابوی تحریم رابشکند.

غربی‌ها در مذاکرات منصف نیستند

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، گفت: واقعیت این است که آن طرف، یعنی کشورهای غربی منصف نیستند که وقتی جمهوری اسلامی قدم های مثبت و اعتمادزایی را برمی دارد، به صورت عادلانه برخورد کنند، اما به هر حال آنها هم انسان هستند و نباید ناامید باشیم.

وی ادامه داد: در صحبت های شما جوانان عزیز شنیدم که نسبت به عملکرد دولت و مجلس انتقاداتی داشتید. دولت برای شروع اقدامات خود کار بسیار بزرگی داشت و باید کابینه را از مجلس می گذراند و برای همین سعی کرد با تعقل بسیار این مهم را به سرانجام برساند.

صدا و سیما کارهای اساسی دولت را منعکس نمی کند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص انتقاد برخی جوانان حاضر در این جلسه درباره عملکرد صدا و سیما نیز عنوان کرد: باید بگویم رسانه ملی کارهای ساده را نشان می دهد و متاسفانه کارهای اساسی دولت را منعکس نمی کند.

وی درباره انتقاد برخی جوانان که اعتقاد داشتند روحانی کنونی با آنچه قبل از انتخابات بود، تفاوت دارد، اضافه کرد: خیر، این طور نیست. آقای روحانی همان اهدافی را که در گذشته مطرح کرده بود، امروز هم پیگیری می کند و ما باید قانع باشیم.

رکورد، تورم و فلاکت را به دنبال دارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایجاد رکود در کشور از هر مصیبتی بدتر است، گفت: هر خطری که شما فکر کنید از رکود بیرون می آید. خود رکود باعث تورم است وقتی رکود و تورم با هم یکی شوند، آنگاه فلاکت به بار می آید. رشد اقتصادی به مرز منفی 5 رسید این در حالی است که ما حتی در دولت جنگ هم به این عدد نرسیده بودیم، خوب البته مردم می دانند که سیاست خارجی دولت قبل به چه صورت بود و چرا این شرایط برای ما بوجود آمد.

وی با اشاره به شرایط منطقه، تاکید کرد: دراین شرایط بحرانی که کشورهای یمن، بحرین، مصر، لیبی، عراق، سوریه، افغانستان و ... همگی دچار حرج و مرج هستند، ما به وحدت احتیاج داریم. البته اختلاف نظر مفید است و حتی پیامبر(ص) هم آن را رحمت خوانده است. بیان اختلافات باعث می شود که نقاط ضعف خود را به خوبی بشناسیمآ اما در بیان اختلاف نظر نباید احساس کنیم که با دشمن خود صحبت می کنیم.

اختلاف باعث نفوذ داعش در عراق شد

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: واقعیت این است که وحدت جامعه بسیار مهم است. اگر عراق به این روز سیاه افتاد به دلیل عدم وحدت مردم و حکومت به این شرایط دچار شدند؛ چرا که اهل سنت احساس کردند که در حکومت عراق جایگاهی ندارند و یکباره حساب خود را جدا کرده‌اند. این شرایط باعث شد موصل تکریت و حتی برخی نقاط هم مرز ایران به یک باره و بدون هیچگونه مقاومتی به دست گروهک داعش بیفتد.

وی درباره اقدامات گروهک تروریستی داعش نیز گفت: این جریان جلاد و دیکتاتور به زودی از منطقه رخت بر می بندد، اما شرایطی که در عراق ایجاد شد در واقع به دلیل عدم اتحاد در این کشور بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: غربی ها از داعش به عنوان دولت اسلامی یاد می کنند؛ چرا که با این کار می خواهند چهره دولت های اسلامی را با داعش همسو کنند، در حالی که اسلام نقطه مقابل این ایدئولوژی است. شما با نگاهی به صدر اسلام در خواهید یافت که پیامبر اسلام (ص) هیچگاه کسی را مجبور نمی کرد که به اسلام روی بیاورد.

وی یادآور شد: بزرگترین تابلوی اسلام آیه « لااکراه فی الدین» است که اشاره دارد در پذیرش دین هیچگونه اکراه و اجباری نیست، اما این گروهک مردم را به زندان می اندازند و یا می کشد تا به اسلام آنها روی بیاورند. اصلاً ما در دوران پیامبر (ص) زندان نداشتیم البته نباید عصر خلفا را در نظر بگیریم حتی در دوران حضرت علی هم زندان وجود نداشت و ایشان با مخالفان خود تا جایی که دست به سلاح نبردند ،مدارا کرد.

حق‌الناس بودن رای مردم یعنی ایران آزادترین انتخابات دنیا را برگزار می‌کند

هاشمی رفسنجانی با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است، گفت: ایشان مجتهد هستند و قطعاً حکم ایشان یک حکم اجتهادی است. محصول و مفهوم این جمله یعنی این که آزاد ترین انتخابات در ایران برگزار می شود؛ چرا که ایشان با اشاره به حق الناس بودن رای مردم منظورشان این است که خدا از حق خود می گذرد، اما از حق مردم نمی گذرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اعتدال، خاطر نشان کرد: رهبری معظم انقلاب هم در دیدار اخیر خود فرمودند که «من عمیقاً به اعتدال ایمان دارم.» پس اگر ایشان به این نتیجه رسیده اند، یعنی اینکه همه می توانیم با بکارگیری اعتدال در کنار هم باشیم.

به گزارش میزان، در ابتدای این دیدار امیر بهاری، مصطفی فلاح، هدی توحیدی، امیرحسین خاضع، مهدی جعفری، محمد کبیری، علی دهقان و زهرا صفیاری هر کدام اقدام به سخنرانی و مطرح کردن مشکلات جامعه پرداختند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *