تصویب طرح اصلاح قراردادهای نفتی طی سه ماه آینده/ اعلام آمادگی شل و توتال برای انعقاد قرارداد نفتی با ایران

14:09 - 30 تير 1393
کد خبر: ۱۳۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیر کمیته بازنگری قرار دادهای نفتی از تصویب طرح اصلاح قراردادهای نفتی طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت های بزرگ نفتی از قبیل توتال و شل آمادگی خود را برای انعقاد قرارداد نفتی با ایران اعلام کرده اند.

: مدیر کمیته بازنگری قرار دادهای نفتی از تصویب طرح اصلاح قراردادهای نفتی طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت های بزرگ نفتی از قبیل توتال و شل آمادگی خود را برای انعقاد قرارداد نفتی با ایران اعلام کرده اند.

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که ایران باید در چهارچوب روابط بین‌الملل با سایر کشورهای قرارداد منعقد کند افزود: با توجه به این که دنیای امروز تجارتی رقابتی شده است. به منظور انعقاد قراردادهای بزرگ باید در چهارچوب روابط بین المللی رقابتی حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد قراردادهای بیع متقابل در ایران طی سال های گذشته گفت: امروز دیگر قراردادهای بیع متقابل در دنیا مفهمومی ندارد و هیچ کشوری حاضر به انعقاد قرارداد یک طرفه با ایران نیست.

مدیر کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، اعمال سیاست های تحریم را طی سال های گذشته موجب عدم انعقاد قراردادهای نفتی در کشور اعلام کرد وگفت: با وجود این که زنگنه وزیر نفت فعلی در زمینه روابط بین الملل اقدامات گسترده ای را انجام داده است اما اعمال سیاست های تحریم علیه نفت ایران موجب شده است که ایران با هیچ یک از شرکت بزرگ نفتی جدای از چین قرارداد نفتی منعقد نکند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *