نشست «بررسی اقدامات قوه قضائیه در حوزه تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق»

10:11 - 24 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۵۷۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان – نشست «بررسی اقدامات قوه قضائیه در حوزه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق»، با حضور مسئولان قضایی در خبرگزاری میزان برگزار شد.
نشست «بررسی اقدامات قوه قضائیه در حوزه تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق»
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، نشست بررسی اقدامات قوه قضائیه در حوزه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق، با حضور مسئولان قضایی در برگزار شد.

در این نشست دکتر علی محمد زنگانه مشاور معاون اجتماعی قوه قضائیه و مدیر کل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، دکتر مهدی جعفری دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی، دکتر عباس مسجدی مشاور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دکتر رضا شریفی روانشناس و استاد دانشگاه امام حسین (ع) و دبیر کمیته ملی کاهش طلاق به بیان اقدامات قوه قضائیه در حوزه پیشگیری از طلاق پرداختند.
 
مشروح این نشست را در ادامه می‌خوانید.


*بررسی عوامل بروز و عواقب جبران ناپذیر طلاق/ لزوم تسلط قضات به مباحث روانشناسی و جامعه شناختی


مسجدی روانشناس، استاد دانشگاه و مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در رابطه با پدیده ناخوشایند طلاق در جامعه گفت: شاید طی بیست سال گذشته و یا پانزده سال گذشته علل طلاق از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی‌کرد ولی در حال حاضر یک و یا چند عامل را نمی توان از دلایل بروز طلاق بیان کرد.

مسجدی گفت: آشنایی قضات با علم روانشناسی و جامعه شناسی نقش مهمی در کاهش امر طلاق دارد و موضوع طلاق و پیشگیری از طلاق یک موضوع کاملا علمی و تخصصی است.

نشست «بررسی اقدامات قوه قضائیه در حوزه تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق»



 وی با بیان اینکه دلایل مختلفی در امر طلاق مطرح است گفت: اصلی‌ترین عامل نداشتن مهارت‌های زندگی و مشکلات فرهنگی است وقتی یک زوج مهارت‌های لازم را نداشته باشند دچار مشکل می‌شوند.

مشاور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: رشد ارتباطات اجتماعی، عدم کیفیت و همسان‌گزینی در انتخاب همسر به جهت عدم بلوغ فکری،عاطفی و اجتماعی باز از مولفه‌های جدی است پیشی گرفتن رشد اقتصادی بر ارزشهای انسانی و اسلامی  از عواملی هستند که در امر طلاق موثرند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *