روزی سفارت‌های ایران و آمریکا بازگشایی خواهند شد/ واشنگتن از مردم ایران عذرخواهی کند

15:16 - 21 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۷۰۰
خبرگزاری میزان - رئیس جمهور در آستانه سفر به ایتالیا به پرسش های یکی از روزنامه های این کشور پاسخ داد.
روزی سفارت‌های ایران و آمریکا بازگشایی خواهند شد/ واشنگتن از مردم عذرخواهی کندبه گزارش گروه بین الملل میزان به نقل از رویترز، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مصحابه ای با روزنامه کوریه دلا ایتالیا با اشاره به روابط ایران و آمریکا گفت: قبل از سر گرفتن روابط ایران و آمریکا واشنگتن باید عذرخواهی کند.

روحانی گفت: توافق هسته ای میتواند روی آینده تاثیرگذار باشد. اگر توافق خوب اجرا شود، میتواند پایه تنش های کمتر با آمریکا باشد و شرایط را برای دوران جدید ایجاد کند. اما اگر آمریکایی نقش خود در توافق را بخوبی اجرا نکنند، مطمئنا روابط دو کشور مانند گذشته باقی خواهد ماند.

رویترز در ادامه به نقل از روحانی درباره گشایش سفارت های ایران و آمریکا نوشت: " روزی سفارت ها بازگشایی خواهند شد، اما چیزی که مهم است رفتار آمریکایی ها است.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها سیاست های خود را اصلاح کنند و اشتباهاتی که در 37 سال گذشته مرتکب شدند جبران کنند و از مردم ایران عذرخواهی کنند، شرایط تغییر میکند و اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

گفتنی است، روحانی به همراه یک هیئت تجاری در چند روز آینده اولین سفر اروپایی خود را به ایتالیا انجام خواهد داد و با نخست وزیر این کشور و همچنین پاپ فرانسیس دیدار می کند.

انتهای پیام/



ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
اگه یه روزی پای فردی لغظید شایه قابل درمان باشه اما اگه...
رزمنده شیمیایی هشت سال دفاع مقدس
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
با عذر خواهی این همه خون شهیدان چه می شود اگر تابع ولایت باشید مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودندکه دیگر مذاکره‌ای با آمریکا وجود نخواهد داشت. تاکید کرد که مذاکره با آمریکا تنها موجب ضرر به ایران خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *