رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور مشاور حقوقی شناسنامه دار در مشاورین املاک ضروری است

12:48 - 16 مهر 1393
کد خبر: ۹۷۲۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مستشار دادگاه تجدید نظر از لزوم حضور مشاورین حقوقی در دفاتر مشاوره املاک خبر داد.

: مستشار دادگاه تجدید نظر حضور مشاورین حقوقی در دفاتر مشاوره املاک را برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و کم شدن پروند های زمین خواری ضروری دانست.
رضا مومنی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در این باره افزود: حضورمشاور حقوقی شناسنامه دار در مشاورین املاک، علاوه بر پیشگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری موجب اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته حقوق می شود.
وی از ضرورت آگاهی افراد درخصوص عضویت در تعاونی های مسکن نیز خبر داد و افزود: افراد باید برای عضویت در این تعاونی ها اطلاعات دقیق نسبت به وضعیت ثبتی و حقوقی ملک بدست آورند.
مومنی اضافه کرد: متاسفانه پرونده های زیادی به لحاظ ضعف اطلاعات شهروندان در دادگاه ها درخصوص تعاونی ها تشکیل شده، که همین بی اطلاعی از وضعیت زمین و مسکن و عدم نظارت بر بنگاه های معاملاتی و واسطه های خرید و فروش عامل دیگری در این امر است.
به گفته وی، کارنامه موفقی از تعاونی های مسکن وجود ندارد و اکثر آنها با مشکلات حقوقی مواجه هستند.

وی اضافه کرد: کم نیستند تعاونی هایی که بیش از 4دهه از عضوگیری آنها گذشته اما همچنان سهام داران هیچ مالکیتی نسبت به زمین و یا آپارتمان تحصیل نکردند که البته این مشکل به نوعی در ارتباط با پیش خرید مسکن هم وجود دارد.
مومنی، از ضرورت نظارت حقوقی بر کسانیکه متصدی این امر هستند، گفت و درخواست کرد که نظارت دقیق بر کار آنها اعمال شود تا از سوء استفاده زمین خواران و سوداگران جلوگیری شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *