ظریف: نشست وین تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی بحران سوریه/ مقداد: حمایت‌های ایران از سوریه در تاریخ ثبت می‌شود

15:33 - 13 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۹۳۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-وزیر خارجه ایران در دیدار فیصل مقداد با اشاره به برگزاری نشست وین ۲ در خصوص سوریه گفت: این نشست تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی بود و ما هم مواضع خودمان را به طور شفاف بیان کردیم.
به گزارش گروه سیاسی میزان،‌ فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه که برای رایزنی‌های سیاسی در تهران به سر می‌برد، ظهر امروز (چهارشنبه) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه بر اصول روشن، منطقی و ثابت مبتنی است. ما معتقدیم که مردم سوریه خودشان باید برای آینده و سرنوشتشان تصمیم بگیرند و دیگران حداکثر می‌توانند نقش تسهیل کننده در روند سیاسی سوریه و کمک به حل بحران داشته باشند.

ظریف با اشاره به برگزاری نشست وین در خصوص سوریه افزود: این نشست تحرک خوبی در مسیر راهکار سیاسی بود و ما هم مواضع خودمان را به طور شفاف بیان کردیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که مسئله سوریه راهکار سیاسی دارد و نباید هیچ موضوعی بر مردم این کشور تحمیل شود.

در ادامه این دیدار فیصل مقداد هم ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه اظهار داشت: بنده حامل سلام‌های گرم بشار اسد برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هستم.

وی افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت سوریه در تاریخ ثبت خواهد شد و مواضع ایران همواره مورد قدردانی دولت و ملت سوریه قرار گرفته است. ما از تلاش‌های گذشته و اخیر شما در خصوص کمک به حل بحران سپاسگزاریم و ملت سوریه نقش مثبت ایران را در حافظه تاریخی خود نگاه خواهد داشت.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *