زعفران، سوغات سرطانی عربستان

18:50 - 09 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۱۲۹
یک کارشناس کشاورزی و تولید کننده زعفران هشدار داد که موادی به عنوان رنگ و عصاره زعفران در بازار موجود است از عربستان وارد شده و سرطانزاست.
به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرحدی کارشناس کشاورزی و تولید کننده زعفران در خصوص رنگ و عصاره زعفران، اظهار داشت: موادی به عنوان رنگ و عصاره زعفران در بازار موجود است که در بیشتر مواقع از کشور عربستان وارد کشور می‎شود که حاوی نوعی رنگ خوراکی غیرمجاز بوده و سرطان‎زاست.
 
وی تأکید کرد: این مواد، رنگ و شکل زعفران را دارند و نسبت به زعفران معمولی دارای قیمت پایین‎تری هستند و مردم نسبت به خرید آن ترغیب می‎شوند، غافل از اینکه این مواد خواص زعفران را ندارند و اگر هم بوی زعفران می‎دهند، به خاطر اسانسی است که به آن می‎زنند که آن هم خوراکی نیست.
 
سرحدی با اشاره به این موضوع که تقلب در زعفران زیاد است، گفت: مردم باید مراقب باشند و زعفرانی را خریداری کنند که برند مشخص، آرم سازمان غذا و دارو و پروانه بهداشت داشته باشند و از خرید زعفران از دستفروش‎ها خودداری کنند.

این کارشناس کشاورزی و تولیدکننده زعفران در بخش پایانی صحبت‎هایش افزود: مردم با خریداری زعفران اصل و با برند مشخص، هم از خواص و عطر و بوی زعفران اصل بهره‎منده می‎شوند و هم به بازار تولید و عرضه زعفران و زعفران‌کاران کمک می‌کنند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *